metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 20 °C

Sobota 27. dubna 2024. Svátek má Jaroslav
Ilustrační snímek | foto: Slow TV

Budoucnost tramvají? S metrem D se připravuje více jak 20 nových tras

  15:21
Nejenom do Slivence, na Dědinu a do Libuše by v budoucnu mohly jezdit tramvaje. Vznik nových tramvajových tras by měl provázet především stavbu metra D. Kromě prodloužení kolejí z Modřan ke stanici metra Libuš se plánují i úpravy trati v oblasti Nuslí a Pankráce.

Zajímavou novinkou je třeba přímé napojení z Táborské na vozovnu Pankrác. Nové koleje povedou před budovou soudu. Dopravní podnik plánuje, že se díky této zkratce sníží noční hluk, na který si stěžují lidé v ­ulici Na Veselí.

Nové koleje povedou až na Pankrác, kde budou končit u nové přestupní stanice mezi linkami metra C a D.

Pokud půjde všechno podle plánu, hotovo by mohlo být v roce 2020. Nebude to ale jediná trať v Praze 4. Díky plánovanému Dvoreckému mostu by nová spojka mohla propojit Zlíchov s ­Podolím.

Tramvaje až na letiště

Tramvaje by se podle plánů dopravního podniku nemusely v budoucnu zastavit na sídlišti Dědina, ale mohly by dojet až k Terminálu 3 ruzyňského letiště. Z Kobylis by mohla vést nová trať do Bohnic.

Koleje by v budoucnu mohly vést i Počernickou ulicí. Stavbě ale musí předcházet komplikovaná přeložka vodovodu.

V územním plánu existuje devět záměrů, kam by nové tratě mohly vést. Dalších pět je zahrnuto do pořizovaných změn územního plánu a devět je pak v záměru k ­včlenění do metropolitního plánu.

Podrobné plány nových tramvajových tratí

A. Záměry podchycené v platném Územním plánu HMP

Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec (Úsek Barrandov - Holyně patří mezi nejpřipravenější trati. Na 2,33 kilometru dlouhou trať je zažádáno o vydání stavebního povolení.)
Divoká Šárka – Dědinská (Trať má platné vyhodnocení vlivu na životní prostředí (EIA). Bude dlouhá 2,3 kilometru a je plánovaná s pěti zastávkami. Mohla by se začít stavět roku 2018 a hotová by měla být 2020.)
Sídliště Modřany– Libuš (Dopravní podnik požádal o EIA. Dvoukilometrová trať má mít čtyři zastávky a konečnou u metra D.)
Zlíchov – Dvorce (Dvorecký most)
Kobylisy – Bohnice
Počernická
Dědinská – Dlouhá Míle – Terminál 3
Tramvajová smyčka Depo Hostivař
Tramvajová smyčka Zahradní Město

B. Záměry zahrnuté do pořizovaných změn stávajícího Územního plánu HMP

Nádraží Podbaba - Suchdol
Jižní Město (Chodovská - Spořilov Opatov - Háje)
Nádraží Podbaba - Suchdol
Na Veselí – Pankrác - Budějovická
Trojský most - smyčka (trať v ulici Na Florenci)

C. Záměry navrhované k včlenění do Metropolitního plánu

Chodovská – Bohdalec – Eden – Vršovická
Ústřední dílny DP – Průmyslová – Ústřední (Štěrboholy)
Vypich – Nemocnice Motol – Motol
Nádraží Podbaba – Lysolaje – Troja – Bohnice
Budějovická – Vyskočilova – Michle
Vršovická – Litevská – Želivského
Bílá Hora – Sídliště Řepy
Sídliště Řepy – Zličín
Nádraží Hostivař – Hornoměcholupská – Petrovice – Háje

Komentáře

Hlavní zprávy

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek