Dopravní podnik předpokládá, že do konce září by jedna z tramvají mohla být zkušebně opravena. „O dalším možném postupu a případném návrhu technického řešení jednáme a samozřejmě v tomto směru komunikujeme i s dodavatelem tramvají 14T – Škodou Transportation,“ řekl Metru mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl. Probíhající jednání potvrzuje i výrobce.
Staré tramvaje dopravní podnik obvykle prodává na východ
„O tramvajích 14T v současné době intenzivně jednáme s dopravním podnikem, ale do uzavření dohody nechceme tuto záležitost komentovat,“ uvedl mluvčí Škody Transportation Michal Tobrman. Budoucnost tramvají 14T v Praze je nejistá. Dopravní podnik je totiž chce prodat a nahradit modernějšími 15T ForCity. „Prozatím žádná oficiální jednání s potenciálními zájemci neproběhla,“ uvedl Štábl.
S prodejem to navíc nebude asi snadné. Staré tramvaje totiž dopravní podnik obvykle prodává na východ. Nedávno třeba prodal 33 starých tramvají T3. Šest mělo zamířit na Ukrajinu, sedmadvacet do Ruska. Z obchodu s Ukrajinou kvůli válce sešlo a ani ruský odběratel si kvůli problémům s transportem své zaplacené tramvaje ještě neodvezl.
Tramvaje z jedné rodinyProhlédněte si nejbližší příbuzné Škody 14T |