metro.cz

Počasí v Praze

16 °C / 10 °C

Úterý 5. března 2024. Svátek má Kazimír
Praha chce upravit svou severní část pro novou trať z Ústí nad Labem. | foto: IPR

Z Prahy do Ústí nad Labem za 30 minut. Město udělá další krok k výstavbě rychlé trati

  19:03
Praha udělá další krok k výstavbě vysokorychlostní dráhy z hlavního města do Ústí nad Labem. Díky ní by se zkrátila cesta na sever Čech, cestující by měli být v cílové stanici za půl hodiny. Než se tak stane, čeká nejen hlavní město, ale také další firmy spousta práce. Praha bude prověřovat, kam by mohla umístit nádraží k této trati. Jedná se o její severní část.

Prověřit možnost umístění nádraží dostal za úkol Institut plánování a rozvoje hlavního města a Správa železnic. Terminál projektu vysokorychlostní trati by měl stát mezi Letňany, Čakovicemi a Ďáblicemi.

„Na Smíchově se nám podařilo vytvořit místo, kde se dá přestoupit mezi vlakem, metrem, tramvají, autobusem a parkovištěm P+R a B+R. Něco podobného bychom mohli vybudovat i na severu Prahy vedle dálnice D8. Zároveň je potřeba dbát na to, aby byla infrastruktura vhodně zapojena do struktury města a krajiny,“ říká náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček.

V současnosti je okolí Letňan neprostupné území, které je přetížené auty, a navíc je špatně dostupné městskou hromadnou dopravou. Umístění terminálu by tak bylo impulsem pro rozvoj celé lokality a dotvoření celé čtvrti. Lepšímu propojení pomůže chystaná tramvajová trať, která napravuje nevhodné ukončení trasy metra C v Letňanech mimo obytnou čtvrť. Tramvajová trať propojí stanici metra C Ládví s Čakovicemi. Lidé tak budou moct přímo dojet směrem na Palmovku, Želivského nebo do centra města.

„Spolu s novou tramvajovou tratí dojde ke zhodnocení stávající Kobylisy – Sídliště Ďáblice, jejíž význam po zprovoznění prodloužené trasy metra C z Ládví do Letňan výrazně poklesl. Z těchto důvodů je žádoucí zahájit přípravu nové tramvajové trati, která bude prodloužením od stávající smyčky Sídliště Ďáblice až k železničnímu uzlu Nádraží Čakovice. Tam plánujeme i výstavbu nového parkoviště P+R,“ dodává Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

Studie severní části

  • Má za cíl prověřit vybudování zastávky pro plánovanou vysokorychlostní trať obdobně, jako se to plánuje na východě Prahy.
  • Studie, která se bude věnovat kromě dopravy také krajině i urbanismu, má za cíl navrhnout umístění terminálu, vznik nových budov a jejich napojení na již existující výstavbu i vznik nového parku.
  • Studie také zhodnotí napojení na stávající i uvažovanou síť městské dopravy, která by pomohla tuto část Prahy lépe propojit s centrem města. Uvažuje se také o prodloužení linky metra či tramvajové trati.

Komentáře

Hlavní zprávy

První sirkárna v Sušicích? Ne, vznikla v pražském Karlíně, tvrdí filumenisté

vydáno 5. března 2024  4:12

Filumenie je sběratelský obor věnovaný hlavně sbírání zápalkových nálepek, ale také související dokumentace, stojánků na zápalky a dalších s tím spojených...  celý článek

Vědmy mají konkurenci. Věštit už umí také umělá inteligence a nemýlí se

vydáno 4. března 2024  12:00

V současném digitálním světě se umělá inteligence (AI) zarývá čím dál více do kůže společnosti.  celý článek

Říkáte, že žijete zdravě? Opravdu? Vaše lednička prozradí celou pravdu

vydáno 4. března 2024  6:00

O nedostatek pacientů se nemusejí bát v Česku kardiologové, odborníci na alkoholismus, plicní specialisté a také obezitologové. Přitom jejich zaměření...  celý článek

Svědkové minulosti. Mizejí poštovní schránky, vypařily se taky tradiční trafiky

PRAHA? AHA!
vydáno 3. března 2024  11:03

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek