Odpovědi má IT odborník Ondřej Flídr. „Na rovinu – ve změnách podmínek jsem nenašel nic, co by mě šokovalo nebo vyloženě znepokojilo,“ vyhodnocuje Flídr.
Díky za ujištění. Přece jen se ale pojďme podívat, oč WhatsAppu, potažmo Facebooku, jde...
Hlavní myšlenkou nových podmínek je snaha co nejvíce využít takzvané Facebook Company Products.
O co se jedná?
V dnešní době už Facebook není pouze jedna webová aplikace, ale pomocí like tlačítek všude po webu se stává středobodem uživatelského profilu. Vtip je v tom, že zatímco pro registraci na Facebooku stačí mail, pro využití WhatsAppu musíte zadat i vaše telefonní číslo.
Konkurent WhatsAppuSpolečnost Rakuten Viber, jedna z předních aplikací pro snadnou komunikaci, přináší argumenty, proč se obávat novinek u WhatsAppu.
|
Co to pro mě, běžného uživatele, znamená?
WhatsApp má přístup ke kontaktním adresářům uživatelů a Facebook jej může použít pro lepší cílení reklamy, získání lepší představy o mezilidských vztazích a potažmo pro přesnější možnost generování seznamu „lidí, co můžete znát“.
Řekněme ale, že jsem až úzkostlivě opatrný uživatel WhatsAppu...
Víte, strašně záleží na tom, co si představujete pod pojmem soukromé informace. Každopádně vězte, že WhatsApp, a tedy ani Facebook, nemá – na rozdíl od mobilních operátorů – přístup k obsahu konverzací, zpráv nebo hovorů. Nemusíme se tedy obávat, že by nás začal špehovat, že by analyzoval, co píšete nebo si říkáte, a toto hlásil nějaké třetí straně – ať už státu, zaměstnavateli, nebo třeba manželce.
Lidé bývají na osobní data velmi hákliví. Nepředpokládáte, že WhatsApp s 8. únorem přijde o významnou část uživatelů?
Ne. Pokud si někdo skutečně zakládá na naprosté ochraně svých dat, WhatsApp opustil nejpozději v okamžiku oznámení akvizice Facebookem. Opakuji: nové podmínky pro běžného uživatele nepředstavují výraznou míru rizika. Nemyslím si, že by mělo docházet k exodu uživatelů k jiným platformám, jako je Signal, Viber nebo třeba Telegraph.