metro.cz

Zlatá pecka pro extroverty, BMW 440i je parádní kupé

  10:30
Prská, brumlá a burácí. Tohle auto má krásný zvuk. Paket M Performance z něj dělá raketu.

Další 1 fotografie v galerii
440i Gran Coupé má nízko položené těžiště a dokonalé rozložení hmotnosti. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Ta barva se jmenuje Austin Yellow. Není žlutá, jak se může zdát z fotek, ani klasicky zlatá. Hází různé odstíny podle okolního světla, někdy vám přijde dokonce až do zelena. Díky ní se za tímto autem otočí i ten, kdo se normálně o auta moc nezajímá.

Ale i bez barvy je to zajímavý kousek. BMW postavilo kupé, které kombinuje sportovní dynamiku s vozem pro každodenní provoz. Automobilka do testovacího novinářského kousku nacpala, co se dalo, takže se pomalu blíží vlajkové lodi této čtvrté řady – BMW M4. S paketem M Performance vůz dostal nejenom černou masku chladiče a polepy na prazích, ale i sportovní výfuky, a zejména vyšší výkon. Třílitrový šestiválec s dvoukomorovým turbem má 355 koní a točivý moment 500 Nm. Při sešlápnutí plynu nemusíte čekat na výkon, žádná prodleva se nekoná, motor zatahuje v širokém spektru otáček. Průměrná spotřeba se během našeho testu ustálila na hodnotě 11 litrů na sto kilometrů.

Doslova geniální je pak rozložení hmotnosti auta, tohle mnichovské automobilce vždycky šlo. Auto se příkladně skládá do zatáčky bez známek nedotáčivosti, jízdnímu projevu přitom pomáhá i pohon všech kol xDrive. Auto s tradičním náhonem na zadní kola si v automatickém režimu pomáhá připojením i těch předních. K zážitku z jízdy přispívá i adaptivní M podvozek. Ten jde elektronicky nastavit tak, aby se přizpůsobil dané silnici a jízdním podmínkám. Řidič si vybírá mezi komfortním a sportovním nastavením. Pak má auto výrazně lepší obratnost.

Posilovač Servotronic agilitě auta taky přidá – mění převodový poměr řízení nezávisle na aktuální rychlosti vozu. Snižuje nutnost výrazně točit volantem pro dosažení plného rejdu. Rozložení hmotnosti mezi nápravy je ideální a zaručuje nejen výbornou směrovou stabilitu, ale i precizní zpětnou vazbu. Nízko položené těžiště a krátké převisy jsou dalšími plusy.

Rajská hudba pro uši jsou výfuky. Auto nádherně brumlá i během volných otáček, po sešlápnutí plynu zaprská a pak si už jenom pořvává po svém. Takhle má znít šestiválec, který se nebojí prosadit svoje koně.

Cena odpovídá dávce nabízených emocí. Počítejte s tím, že se pod dva miliony korun nedostanete. Paket M Performance navýší cenu auta o dalších skoro dvě stě tisíc korun.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek