Další kříženec, díky osobitému designu, vybočuje z řady. Modelem C3 Aircross francouzská automobilka nahradila C3 Picasso. Je to sourozenec Opelu Crossland X a designové prvky převzal jak z malého hatchbacku C3, tak z modelu C4 Cactus, který letos prošel modernizací. Technika je od Francouzů.
Paleta motorů zahrnuje benzinové tříválce 1.2 PureTech 60 a 81 kW a turbodiesely 1.6 BlueHDi 73 a 88 kW. Silnější benzinovou jednadvojku jsme vyzkoušeli v testu. Byla spřažena s manuální pětistupňovou převodovkou. C3 Aircross postrádá pohon všech kol, systém Grip Control, který v pěti režimech nabízí i jízdu v písku nebo ve sněhu, je spíš úsměvný doplněk regulující točivý moment předních kol. Může ale pomoci třeba při výjezdu z podmáčené zahrady.
Auto, třebaže nenabízí kdovíjaké potěšení z řízení kvůli vyšší stavbě karoserie i necitlivému filtrování nerovností, láká svou variabilitou. Má překvapivě objemný kufr, lehce se dají sklopit zadní sedadla. Ocení ho zejména začínající řidiči nebo mladé rodiny. Tříválec na pohodlnou jízdu plně stačí, má chuť jít do vyšších otáček, v průměru chce jen kolem šesti litrů benzinu na sto. Auto je relativně tiché a hlavně... vypadá hezky. Pod tři sta tisíc se však s cenou nedostanete.