metro.cz

Větší foto
Historického úspěchu dosáhla společnost provozující pivovary Staropramen, Ostravar a Pardubický pivovar v kategorii TOP Odpovědná firma v reportingu 2021. | foto: Staropramen

Pivovary Staropramen oceněny za udržitelný přístup k podnikání

  4:42
V 18. ročníku jediného nezávislého ratingu udržitelnosti TOP Odpovědná firma se Pivovary Staropramen zařadily mezi nejúspěšnější společnosti. V historicky nejsilnější konkurenci více než 60 společností a 145 strategií a projektů se v kategorii TOP Odpovědná velká firma 2021 umístily mezi jedenáctkou nejlepších a v prestižním srovnání TOP Odpovědná firma v reportingu 2021 zvítězily.

Od 50 nezávislých hodnotitelů aliance Byznys pro společnost se v komplexním hodnocení udržitelného podnikání mezi velkými firmami zaměřuje na oblasti strategie, odpovědné HR, dodavatelský řetězec, životní prostředí a podpora komunit. „V našich pivovarech dlouhodobě považujeme udržitelný přístup za naprosto nezbytnou a přirozenou součást podnikání i firemní kultury. Kritérium udržitelnosti vkládáme do rozhodovacího procesu o všech našich novinkách a projektech,“ uvádí Alena Váchová, manažerka komunikace a vnějších záležitostí ve společnosti Pivovary Staropramen.

Prvenství v kategorii reportingu
Historického úspěchu dosáhla společnost provozující pivovary Staropramen, Ostravar a Pardubický pivovar v kategorii TOP Odpovědná firma v reportingu 2021. V té jsou hodnoceny společnosti, které komplexně, transparentně a efektivně měří a komunikují své aktivity v oblasti odpovědného a udržitelného podnikání. „Od roku 2017 každý rok zveřejňujeme Zprávu o trvalé udržitelnosti, kde širokou veřejnost informujeme o našich cílech, přístupu i konkrétních projektech, které v rámci pivovarů realizujeme,“ vysvětluje Alena Váchová a dodává, že zveřejňování obdobných nefinančních reportů není ani u velkých společností standardem.

Dlouhodobost a lokální přístup
I přes výrazný zásah v podobě pandemie koronaviru zůstává přístup k udržitelnosti v Pivovarech Staropramen konzistentní. „Ač se pro nás ještě silnější prioritou stala ochrana zdraví zaměstnanců, pokračovali jsme v našich dlouhodobých aktivitách. Ani ve složitější době neupouštíme od dlouhodobých partnerství a podporujeme komunity v blízkosti našich pivovarů,“ dodává Alena Váchová. Právě v oblastech strategie a komunit patří Pivovary Staropramen dlouhodobě k nejlépe hodnoceným velkým firmám v České republice a také letos dosáhly na nadstandardní hodnocení 93,3 %. „Základem úspěchu jsou jasně vydefinované klíčové oblasti, lokální strategie reagující na místní specifika a v neposlední řadě zapálení zaměstnanci, na něž se můžeme spolehnout, a kteří sami od sebe udělají něco navíc, přijdou s nápadem nebo iniciativou, a ty následně pomáhají realizovat,“ uzavírá Váchová.

Komentáře

zpět na článek