Organizátoři vyzývají uživatele internetu, aby se dnes úplně vyhnuli používání mobilních a online technologií a věnovali se nějakému jinému způsobu trávení času a konzumace informací. Doporučují lidem přečtení novin a časopisů, které přináší kvalitní, profesionálně zpracovaný a názorově i tematicky rozmanitý obsah. Při této příležitosti se organizátoři iniciativy obrací také na novináře, aby Den offline také aktivně podpořili – a deník Metro se k této výzvě připojuje.
Loni se v Česku uskutečnil Den offline poprvé. Přesto se k němu připojily desítky osobností ze světa kultury, zábavy i podnikání, které se zapojily do jeho propagace, když sdílely se svými příznivci poslání této iniciativy. Letošní Den offline podporuje Národní centrum bezpečného internetu či firmy.
Den offline ale neznamená jen to, že se jeho účastníci odpojí od digitálních sítí. Jeho cílem je také upozornit na řadu témat, která s rozšiřování digitálních komunikačních platforem souvisí. Jde například o šíření dezinformací a fake news, stoupající psychické nároky jako důsledek stále rychlejší digitální komunikace a přetížení množství informací, které se v digitálním prostřední na rozdíl od offline na lidi valí.
Zapojte se do výzvy také. Buďte den offline. Vypněte data nebo wifi. Zaklapněte notebook a jděte třeba na procházku. Venku je krásně. Nebo si třeba zahrajte pexeso. To je fuk. Prostě buďte offline.