metro.cz

V Praze přibylo za čtyři roky na 10 kilometrů pruhů pro autobusy

  14:42
V ulicích hlavního města přibylo za necelé čtyři roky 10 kilometrů pruhů pro autobusy MHD. „Pro tramvaje pak vzniklo 30 křižovatek, které projedou přednostně před automobily, autobusy jich získaly dokonce 40,“ sdělil Pavel Macků z odboru marketingu organizace Ropid. Ta sestavuje v Praze jízdní řády a trasy linek.
Buspruh v Plzeňské ulici. | foto: Ropid

Preferenční pruhy a upravené křižovatky pomáhají zrychlovat provoz MHD. Vozy totiž nemusí stát mimo jiné v kolonách, nebo čekat, než na ně přijde v křižovatce řada. "Pro autobusy funguje již celkem 31 kilometrů vyhrazených pruhů, z toho 22 kilometrů samostatných a devět kilometrů společných s tramvajemi," uvedl radní pro dopravu Jiří Pařízek (TOP 09). Před několika týdny nově vznikl vyhrazený pruh například na Jižní spojce pro autobusovou linku 125 ve směru z Hájů na Smíchov.

Každý třetí semafor preferuje autobusy

Světelných křižovatek, kde autobusům MHD při příjezdu naskočí rychleji zelená, je celkem přes 180 a týká se to zhruba třetina všech semaforů v Praze. Také tramvajím se zlepšila průjezdnost Prahou díky úpravám semaforů - z celkem 243 křižovatek mají tramvaje přednost na 174 z nich. Naposledy byla zavedena například v ulici Dukelských hrdinů v Praze 7 nebo na Prašném mostě v Praze 6.

Tramvajím pomáhají také bílé betonové pásy, které dělí koleje od vozovky pro auta. V ulicích je jich položeno necelých 11 kilometrů. Vidět jsou například na Rašínově nábřeží.

Autor: ČTK
zpět na článek