metro.cz

GALERIE: Tady se drhnou pražské tramvaje. Mycí linka je v každé vozovně

  9:00
Automyčku zná alespoň od vidění snad každý. Ale jak se umývají tramvajové soupravy? A jak často? Metro nahlédlo do zákulisí.
Vozovna Strašnice

Vozovna Strašnice | foto: DPP - Jana Šejnohová

Jak to tramvaj na konci trasy zatáhne do vozovny, klidně by si hned mohla dát sprchu. Mycí linky jsou totiž v každé vozovně, která vypravuje tramvaje do běžného provozu. „Všechny z nich disponují takzvaným mycím rámem, kde probíhá základní vnější očista vozů,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Jednou za měsíc kompletní úklid

Vozovna Pankrác
Vozovna Pankrác

Stačí trochu deště, pouličního prachu, a párkrát projet Prahou tam a zpátky, aby cestující viděli z oken špinavé šedo místo panoramatu Hradčan. Tramvaj potom potřebuje vydrhnout. „Mycí rámy nejsou totožné, některé vozovny mají průjezdný mycí rám, což znamená, že při každém zatažení vozu z běžného provozu projede souprava mycím rámem automaticky,“ podotkla Řehková.

Velká očista se pak koná každé zhruba čtyři tisíce najetých kilometrů. „Vždy jí předchází průjezd mycím rámem. Samotnou očistu pak vykonává externí firma, která domývá vnější části vozu a provádí kompletní očistu interiéru ručně,“ doplnila mluvčí. Čtyři tisíce kilometrů podle ní odpovídají necelému měsíci provozu, nedá se to přesně odhadnout. „V průměru lze říci 25 dní,“ doplnila.

Hloubětín

Mimo vnější umývání a velkou očistu vozů je prováděn i každodenní úklid, a to po každém zatažení do vozoven. Tuto činnost podle informací dopravního podniku také vykonává externí firma.

Autor: Jan David Metro.cz
zpět na článek