Zatímco staré modernizované vozovny z dob Rakouska Uherska či První republiky bez problémů fungují, unikátní skořepinová betonová konstrukce nejmladší pražské vozovny z roku 1951 potřebuje radikální zásah.
„Střešní konstrukce remizovací haly je v současné době na hranici životnosti. Koncem roku 2013 byl zjištěn neobvyklý průhyb střešní konstrukce,“ potvrzuje mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.
Problémová místa byla podepřena lešením a dopravce začal konstrukci pravidelně monitorovat a na základě výsledků zadal loni studii. Ta posoudila jednotlivé varianty možného řešení - zachování konstrukce, postupnou demolici a demolici celé pětilodní haly najednou. Na začátku letošního roku vybrala třetí, nejradikálnější řešení.
„Nyní se rozpracovává varianta demolice celé haly najednou, a to včetně demolice severního a západního přístavku haly,“ potvrzuje Štábl.
Na jejím místě by se podle Štábla měla za dva roky stavět zbrusu nová stavba. O její podobě se v dopravním podniku diskutuje. „Chceme, aby nové objekty vozovny co nejvíce vyhovovaly současným potřebám,“ vysvětluje Štábl.