metro.cz

GALERIE: Nádraží na kraji Stromovky je minulostí. Do Bubenče jezdilo málo lidí

  11:40aktualizováno  20:40
Nádraží v Bubenči bylo oblíbené mezi místními i mezi výletníky, kteří se prošli přes celou Královskou oboru, dali si pití na zahrádce nádražní hospůdky a sledovali líný život v zastrčeném koutě Prahy. A pak se vydali vlakem zpět do centra. Dnes se stanice uzavírá, místní hospoda ale pojede dál. Jen už nebude nádražní a dojet do ní budete muset autobusem.
Večerní loučení se stanicí Praha-Bubeneč

Večerní loučení se stanicí Praha-Bubeneč | foto: Milan Polák

Bubenečské nádraží vzniklo v roce 1850 společně s tratí Severní státní dráhy z Prahy do Lovosic, z té doby pochází i malá, jednopatrová staniční budova. Dnes je na železniční trase na Děčín a Ústí nad Labem, která pokračuje dále do Německa. Vlaky, které v Bubenči stavěly, ale nikdy neměly namířeno tak daleko. Příměstské linky S jely do Kralup nad Vltavou.

V Bubenči se stále přecházelo přes koleje

Původně nádraží sloužilo bývalé papírně v Císařském mlýně, která se nacházela v jeho bezprostřední blízkosti. Poslední vlečka vedoucí do areálu podniku byla zrušena v roce 2006, o něco dříve zanikla i vlečka do teplárny Juliska. Od té doby sloužilo nádraží jen osobní dopravě, nákladní vlaky jím projížděly.

Nádraží v Bubenči
Hospoda na nádraží Praha-Bubeneč, které přestane 28. srpna sloužit cestujícím....

Nádraží v Bubenči se zavírá, místní nádražka ale bude fungovat dál.

Nádraží mělo částečně kryté první nástupiště před hlavní budovou, další dvě nástupní plochy ovšem byly otevřené. Aby se k nim lidé dostali, museli přecházet přes koleje, protože ve stanici nebyl podchod. Provoz této malé pražské stanice byl dálkově řízen ze stanice Praha-Holešovice.

Nový dopravní uzel vznikne v Podbabě

Bubenečské nádraží nahradí zastávka Praha-Podbaba, která bude na trati blíže k Sedlci. Provoz se na ní zahajuje v pátek, tedy den po uzavření nádraží v Bubenči. K novému nádraží vede i tramvajová trať, která sem byla prodloužena z někdejší smyčky v Podbabě.

Do Bubenče se lidé kromě vlaku dostali jen autobusem 131, jehož cesta se klikatí z Hradčanské uličkami starých Dejvic až na Bořislavku. Právě tímto autobusem se teď lidé budou dopravovat i do místní „nádražní“ hospody s nepopiratelným geniem loci. Interiér je sice podobně jako u jiných levnějších náleven značně zakouřený, při pěkném počasí ale venku funguje zastřešená zahrádka. Specialitou je v Praze málo běžná Podkováňská jedenáctka, abstinenti si mohou pochutnat na malinovce.

Autor: Lukáš Hrábek Metro.cz
zpět na článek