Bubenečské nádraží vzniklo v roce 1850 společně s tratí Severní státní dráhy z Prahy do Lovosic, z té doby pochází i malá, jednopatrová staniční budova. Dnes je na železniční trase na Děčín a Ústí nad Labem, která pokračuje dále do Německa. Vlaky, které v Bubenči stavěly, ale nikdy neměly namířeno tak daleko. Příměstské linky S jely do Kralup nad Vltavou.
V Bubenči se stále přecházelo přes koleje
Původně nádraží sloužilo bývalé papírně v Císařském mlýně, která se nacházela v jeho bezprostřední blízkosti. Poslední vlečka vedoucí do areálu podniku byla zrušena v roce 2006, o něco dříve zanikla i vlečka do teplárny Juliska. Od té doby sloužilo nádraží jen osobní dopravě, nákladní vlaky jím projížděly.
Nádraží v Bubenči se zavírá, místní nádražka ale bude fungovat dál.
Nádraží mělo částečně kryté první nástupiště před hlavní budovou, další dvě nástupní plochy ovšem byly otevřené. Aby se k nim lidé dostali, museli přecházet přes koleje, protože ve stanici nebyl podchod. Provoz této malé pražské stanice byl dálkově řízen ze stanice Praha-Holešovice.
Nový dopravní uzel vznikne v Podbabě
Bubenečské nádraží nahradí zastávka Praha-Podbaba, která bude na trati blíže k Sedlci. Provoz se na ní zahajuje v pátek, tedy den po uzavření nádraží v Bubenči. K novému nádraží vede i tramvajová trať, která sem byla prodloužena z někdejší smyčky v Podbabě.
Do Bubenče se lidé kromě vlaku dostali jen autobusem 131, jehož cesta se klikatí z Hradčanské uličkami starých Dejvic až na Bořislavku. Právě tímto autobusem se teď lidé budou dopravovat i do místní „nádražní“ hospody s nepopiratelným geniem loci. Interiér je sice podobně jako u jiných levnějších náleven značně zakouřený, při pěkném počasí ale venku funguje zastřešená zahrádka. Specialitou je v Praze málo běžná Podkováňská jedenáctka, abstinenti si mohou pochutnat na malinovce.