metro.cz

Větší foto
Smetanovo nábřeží | foto: ŠJů, Wikimedia Commons

Praha 1 chce po otevření Blanky omezit provoz na obou březích Vltavy

  18:35
Až otevřete Blanku, omezte tranzitní dopravu na obou březích Vltavy. To zaznělo dnes z úst zastupitelů Prahy 1. Jen se nemohli shodnout v tom, jestli to má být hned při otevření tunelového komplexu, nebo po delší době.

Do září mají úředníci z radnice v Praze 1 připravit studii změn v dopravě, které budou následovat po otevření Blanky. „Průjezd centrem je stále velmi vysoký. I když byly do dopravních staveb v minulosti investovány desítky miliard, tak ke zklidnění nikdy nedošlo,“ řekla opoziční zastupitelka Kateřina Klasnová (Zelená pro jedničku), která podklady k jednání zastupitelům předložila.

Zastupitelé po téměř hodinové debatě navržené usnesení nakonec mírně pozměnili. Původně v něm bylo, že chce Praha 1 zavést změny v den otevření Blanky. Předložený dokument ale kritizovali zástupci vládnoucí koalice TOP 09, ČSSD a ODS. Například místostarosta Richard Bureš (ODS) uvedl, že materiál pouze reflektuje to, co radnice již činí. Podle starosty Oldřicha Lomeckého (TOP 09) pak nelze změny udělat přímo v den otevření, neboť po zprovoznění se čísla o průjezdech začnou měnit a my musíme zjistit ta nová, aby se dala udělat dopravní opatření, řekl.

Projíždějící automobily snižují podle Klasnové potenciál ekonomických aktivit v ulicích a zhoršují životní podmínky. Omezení průjezdu podle jejího názoru nezhorší dostupnost centra pro obyvatele, kteří nebydlí na Praze 1, a naopak zlepší provoz MHD.

Podle Bureše počítá radnice se studií tzv. cílové dopravy. V ní bude uvedeno, kolik, kdy a jaká na území městské části vjíždí například nákladní auta. Zastupitelé mu pak dali za úkol, aby do září Praha 1 měla studii navrhující úpravy v rámci dopravy po zprovoznění Blanky.

V minulém volebním období za vlády TOP 09 na magistrátu, se objevil dokument, v kterém byla uvedena některá návazná opatření - například vznik přechodů, uzavírka Smetanova nábřeží nebo zklidnění magistrály. Materiál ale nikdy nebyl na úrovni města oficiálně přijat a změny se podle něho nezačaly připravovat.

Komentáře

zpět na článek