Během několika týdnů vznikne manuál pro všechny organizace, jichž se rozvoj cyklodopravy týká. Ten určí kroky, jakým způsobem cykloopatření do všech projektů zakomponovat.
„Mým požadavkem je, aby se opatření pro cyklistiku stala součástí přípravy každého dopravního projektu, rekonstrukce či investice. Doposud se totiž řada věcí řešila spíše ad hoc a nesystémově,“ řekl náměstek Petr Dolínek.
Spolu s přípravou systému rozvoje cyklistiky v metropoli se již rozběhla jednání o propojení cyklistických tras v hlavním městě a Středočeském kraji. „Chceme je propojit tak, aby se už nemuselo složitě přejíždět a aby jízda byla nejen komfortnější, ale i bezpečnější,“ řekl Dolínek.
Typickým příkladem nenapojené cyklostezky je oblast Zbraslavi a Vraného. V Praze směrem do Vraného cyklostezka funguje, ve Středočeském kraji ale dosud chybělo navázání. „Budování cyklostezek podél Vltavy a Labe je v popředí našeho zájmu a právě v oblasti Vraného chceme napojení na Prahu v brzké době realizovat,“ uvedl hejtman Středočeského kraje Miloš Petera.
„Jsem moc rád, že se taková schůzka konala a věci se začínají reálně posunovat kupředu. Souhlasím s tím, že je nesmysl budovat drahé cyklostezky tam, kde je nikdo nepotřebuje. Společně chceme pracovat na tom, aby cyklistika přestala být v Praze jakýmsi trucem v rámci dopravy, ale naopak její součástí. Cyklista a řidič se na silnici vejdou vedle sebe, není důvod stavět je do nepřátelské pozice,“ řekl Kozubek, jenž je zároveň generálním sekretářem Českého svazu cyklistiky.