metro.cz

GALERIE: Pozor, po silnici jede tramvaj. Nadměrné náklady v metropoli

  9:49
Třicet metrů dlouhý a čtyřicet tun těžký. Nové tramvaje vozí kamiony. Pro mnohé řidiče to je zážitek, pro jiné noční můra, když potkají na silnici nadměrný náklad. Nezapomenutelné určitě je, když na cestě z ­Plzně do Prahy potkáte rovnou novou tramvaj. Není divu samotná tramvaj měří 31 metrů na délku, široká je 2,5 metru a­ váží zhruba 42 tun.

Další 3 fotografie v galerii
Nové soupravy do Prahy nejezdí po železnici, ale na návěsu kamionu, a tak potkat tramvaj na dálnici není nic výjimečného. | foto: Škoda Transportation a.s.Metro.cz

Nové soupravy do Prahy nejezdí po železnici, ale na návěsu kamionu, a tak potkat tramvaj na dálnici není nic výjimečného. „Do konce roku 2018 by měl mít dopravní podnik 125 kusů nových tramvají typu 15T ForCity,“ vypočítává mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl, kolikrát se podobné divadlo bude opakovat. Podle Škody Transportation, která tramvaje vyrábí, je doprava auty do Prahy levnější a jednodušší.

Tramvaj není jediný nadměrný náklad, který můžete potkat v­ulicích metropole. Na začátku adventu se Pařížskou ulicí pravidelně probíjí na Staroměstské náměstí dvacet metrů dlouhý vánoční strom. Scénář převozu má pořadatel trhu obvykle stejný – přes den se přesune do areálu poblíž Prahy a potom se v noci prodírá ulicemi na Staroměstské náměstí. „Když se projíždí Pařížskou ulicí, musejí být vyklizena všechna auta,“ uvedla mluvčí vánočních trhů Hana Tietze.

Někdy ale může nadměrný náklad být skutečnou kuriozitkou. Poslední vůz metra 81-71, který dojezdil na trase B, se stěhoval z kačerovského depa do střešovického muzea MHD. Tahač s čtyři a půl metru vysokým a třicet tun těžkým vagonem měl problémy hlavně s trolejemi.

Autor: Robert Oppelt
zpět na článek