metro.cz

Zkusili jsme nový magistrátní web. „Odpověď je v Metru“

  9:16
Už skoro měsíc funguje web Zmente.to. Lidé přes tuto aplikaci mohou upozornit například na rozbité lavičky či díry v chodníku. Web pak příslušnou stížnost pošle na ten správný úřad a problém se začne řešit.
Zvonící plech, který tu zakrývá šachtu kabelovodu, tu přitom každý den řinčí často, více než pětsetkrát denně. | foto: Filip Jaroševský, Metro.cz

Do středy občané poslali téměř 400 podnětů. Některé z nich už jsou vyřešené. „Opravili jsme ulomený sloupek, který bránil parkování aut v Praze 4, nebo jsme zalili asfaltem díry na parkovišti na Střížkově,“ jmenovala některé úspěchy aplikace Barbora Lišková, mluvčí TSK.

Deník Metro nový web také vyzkoušel. Hned po spuštění aplikace jsme jako běžní občané upozornili na díru v silnici na autobusovém nádraží Smíchov. Ta je provizorně překrytá plechem.

Galerie

O ­problému jsme psali začátkem února. Dopravní podnik tehdy slíbil, že problém vyřeší do konce května. Redakce zkusila na tento problém upozornit také přes nový web.

Z­ něj nám přišla automatická odpověď: „Havarijní stav předáváme okamžitě k řešení, a ­tak věřím, že nápravu ve svém okolí uvidíte co nejdříve. Ve všech ostatních případech garantujeme, že se ozveme nejpozději do 30 dnů. Pokud se nám podaří získat potřebné informace rychleji, odpovíme obratem.“ Odpověď přišla za 26 ­dnů. Tým Zmente.to nám poslal odkaz na článek na webu Metro.cz (čtetě zde) s tím, že se zde můžeme dočíst, jak bude problém vyřešen.

Podobně dopadlo i­ naše další upozornění na černou skládku v lese u Vrbovy ulice v Braníku, kde leží rozpadlá postel. Fotku s­popisem místa jsme poslali 14.­ března. Včera byla postel ještě v lesíku.

Autor: Marek Hýř Metro.cz
zpět na článek