metro.cz

Vltavu bude až do jara brázdit přívoz Vyšehrad

  5:56
Za plavbu z Výtoně na Smíchov zaplatíte třicet korun.
Přívoz Vyšehrad nyní obsluhuje loď Kazi. | foto: Pražské BenátkyMetro.cz

Mezi Císařskou loukou, přístavištěm na smíchovské náplavce a Výtoní vozí od včerejška Pražany nové plavidlo. Spoj s názvem Vyšehrad tu nahradil přívoz P5, který přes zimu obvykle nejezdí.

„Vyšehrad bude v provozu od neděle do pátku. Trasu bude obsluhovat bezbariérové plavidlo Šemík s kapacitou čtyřiceti osob,“ uvádějí provozovatelé přívozu – společnost Pražské Benátky.

V následujících dvou týdnech ale Pražané Šemíka na Vltavě ještě nezahlédnou. Vyšehradský spoj zatím obslouží loď Kazi. „Ta obvykle jezdí na Berounce a v září jí skončila sezona,“ dodává Kateřina Crhová za provozovatele.

Po Vltavě zdarma

  • Na Vltavě a Berounce jezdí přes léto celkem osm přívozů, kde vám na svezení stačí Lítačka či proštípnutý lístek. Celoročně jsou však v provozu pouze tři.
  • Přívoz P1: Sedlec–Zámky
  • Přívoz P2: V Podbabě – Podhoří
  • Přívoz P8: Troja – Císařský ostrov

Nové plavidlo není součástí Pražské integrované dopravy, a proto na něm neplatí standardní jízdenky. Dospělí zde tak za převoz zaplatí třicet korun. O deset korun méně pak cesta lodí stojí děti a seniory nad sedmdesát let.

„Jízdenky si bude možné zakoupit přímo na lodi u převozníka,“ dodávají provozovatelé s tím, že velitel plavidla není povinen přijímat bankovky vyšší hodnoty, než je dvě stě korun.

Přívozy jsou v metropoli alternativou povrchového cestování, a to zejména tam, kde nevedou mosty. Vyšehrad by měl přes zimu odlehčit hlavně nově zprůchodněné lávce na blízkém železničním mostě. Podle majitele Pražských Benátek Zdeňka Bergmana zájem Pražanů o plavby neopadl ani po jejím otevření. „Přívoz je pro lidi. Když vidíme, že je o něj velký zájem, chceme ho zachovat,“ vysvětluje Bergman.

Během plavební sezony, která začíná v dubnu a končí v těchto dnech, jezdí přívozy v rámci hromadné dopravy na osmi linkách. Přes zimu fungují tři.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek