metro.cz

Aplikace Lítačka má stále mouchy

  10:08
Koupě kuponu pro hromadnou dopravu by měla být již několik měsíců v hlavním městě jednoduchá záležitost. Městská společnost, Operátor ICT, totiž koncem srpna digitalizoval odbavování nejen v Praze, ale také ve Středočeském kraji. Každý si tak může svůj kupon na Lítačku nahrát přes internet. Tento systém má však podle cestujících stále mnoho vad. Jednu poměrně zásadní pocítil tento týden čtenář deníku Metro Alois.

Další 1 fotografie v galerii
Aplikace PID lítačka | foto: ROPIDMetro.cz

„Systém mi umožnil zakoupit si dva totožné kupony, které jsou částečně na stejný termín. Kryje se mi tedy platnost obou a zaplatil jsem dvakrát za několik dní. Nakupování on-line je v případě jízdného fajn, musí to ale fungovat bez podobných šotků,“ říká Alois.

Dva kupony zároveň

  • Podle mluvčí dopravce Anety Řehkové lze podobné situace, jako zažil čtenář Metra, řešit na dispečinku MHD v ulici Na Bojišti 5 v Praze 2.
  • „Je možné požádat o vrácení jízdného na přepážce Vratky, tedy číslo 9. Při vrácení jízdného je nutné předložit doklad totožnosti a čipovou kartu Lítačku,“ říká pro deník Metro Řehková.

Dopravní podnik i organizátor pražské dopravy Ropid se v minulosti k podobným chybám několikrát omluvně vyjadřovaly. Mezi ně patřilo třeba nenačtení kuponu na Lítačku. Takové situace se však v případě webu i aplikace s názvem PID Lítačka údajně stávají jen zřídka. 

Od minulého pátku jsou podle provozovatelů k dispozici nové aktualizace, které přinášejí několik úprav a vylepšení. Ty podle Operátora ICT zohledňují připomínky a náměty cestujících, které provozovateli aplikace zasílali.

„Myslím, že to je velice dobrý příklad zpětné vazby mezi uživateli a provozovatelem mobilní aplikace. Naším cílem je, aby všechny funkce e-shopu pid.litacka.cz byly do budoucna začleněny také do mobilní aplikace PID Lítačka a naše aplikace se tak stala plnohodnotnou službou,“ dodává k aktualizaci ředitel Operátora ICT Michal Fišer.

Nově je v aplikaci cestujícím přidána možnost aktivovat zakoupenou jízdenku v určitý čas, a to až 24 hodin předem. Možné je také nastavení upozornění blížícího se konce platnosti jízdenky, zobrazení parkovacích zón na mapě hlavního města i možnost za stání zaplatit.

„Nově také aplikace nabízí možnost zobrazit přesnou polohu všech vstupů do stanic metra, doporučování již zakoupené jízdenky k vyhledanému spojení, pokud uživatel již takovou má, doporučování posledních příjemců pro přenos či možnost vyhledávání dopravního plánu. Mimo to došlo k úpravě chování funkce Moje poloha, kdy je nyní možné přesněji určit polohu nejbližší zastávky,“ doplňuje pro deník Metro Operátor ICT. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek