metro.cz

Strážníci přišli s vlastní bublinou. SŽDC cílí na šotouše. Instituce mají interaktivní Facebook

  16:39
Časy, kdy městské instituce spoléhaly při komunikaci s Pražany hlavně na média, svůj web či krátké zprávy na sociální síti Twitter, jsou již minulostí. Typickým příkladem je Technická správa komunikací (TSK), jež od loňska chrlí na svůj facebookový profil jednu fotku, návod či video za druhým.
Bublina pražské městské policie | foto: MPP

Totéž platí také například pro organizátora pražské dopravy Ropid, dopravní podnik či radnice městských částí, jež mají na svém Facebooku v těchto dnech pořádně rušno. Najdou se však i tací, kteří se nebojí na svém profilu vyzkoušet trochu té interaktivity.

„V komentářích k této fotografii navrhněte text nejlépe se hodící k bublině. Nejlepší odpověď zveřejníme v pondělí a autora drobně odměníme,“ napsali pražští strážníci na svůj facebookový profil k fotografii strážníka, který se na ní s bločkem v ruce krčí u dvou sádrových figurek na zahrádce u chaty. Strážníci na fotografii vytvořili nad strážníkovou hlavou prázdnou komiksovou bublinu, jejíž text měli uživatelé vymýšlet. Podobnou legrácku najdete každý den také na servisní straně deníku Metro. 

Když ale po týdnu vyhrála rozhodnutím správců profilu věta uživatele Josefa Netykala, kterou si můžete přečíst na fotografii u článku, byl oheň na střeše. Podle většiny komentujících totiž vyhrál ten nejméně vtipný popisek, který byl ve hře. „Jako sorry, ale měli jste nechat nás ostatní, abychom hlasovali. To byste jinak nevybrali takovou nevtipnou hlášku,“ míní uživatelka Anna Kreháková.

Troškou interaktivity se rozhodli okořenit svůj Facebook také pracovníci správy železnic. Ti sem pravidelně každý týden umisťují dopravní hádanku, která mívá nejrůznější podoby. Zatímco minulý týden tu vyhlašovali soutěž o upomínkové předměty s dopravní tématikou, v níž se porovnávaly rozdíly na dvou různých fotografiích nádraží, nyní přišli se křížovkou. Do ní je třeba doplnit slova, která jsou na přiložených fotografiích. „Tentokrát je to těžké. Hledáme něco, co je naše. Co to je, to zjistíte v tajence. A když to zjistíte, musíte nám sem dát odkaz, kde to najdeme. Na vylosovaného výherce čeká powerbanka a tužka k tomu,“ láká k účasti Správa železnic, která chystá vyhodnocení soutěže na středeční půlnoc.

Algoritmy na sociální síti Facebook umějí na svých profilech využívat také zástupci magistrátu. Naposledy to byl primátor Zdeněk Hřib, který nechal na své zdi hlasovat o přejmenování náměstíčka před ruskou ambasádou po ruském matematikovi Borisi Němcovovi. Podobné ankety či soutěže se obvykle setkávají s velkou odezvou. Proto je od Hřiba „odkoukává“ také náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek