metro.cz

V Praze 11 se chystají další stavební projekty. Rozhoduje se o nich na YouTube

  10:23
Když se řekne Ovčárna, většině Pražanů se nejspíše vybaví známý lyžařský areál v Jeseníkách, který je od hlavního města vzdálen skoro tři sta kilometrů. Mnoha místním z Prahy 11 však tento název evokuje nedostatek parkovacích stání a přecpané školky. Má zde totiž vzniknout stejnojmenný projekt – devítipatrový bytový dům.

Další 3 fotografie v galerii
V místě garáží (červená střecha) má vyrůst bytový dům Ovčárna. | foto: Metro.cz

Podle čtenářky Aleny Čápové, které se výstavba na dohled od Krčského lesa dotýká, navíc vedení místní radnice sprostě zneužilo nouzového stavu způsobeného koronavirem a stavbu záměrně schvaluje bez přítomnosti místních občanů. „Výbor pro územní rozvoj a životní prostředí chce doporučit přestavbu patrových garáží na devítipodlažní bytový dům bez předchozí informace občanům o změnách této stavby a bez jejich přítomnosti. Piráti na Jižním Městě zneužívají koronavirus ke schvalování nových staveb a silnic bez lidí,“ zlobila se před několika dny Čápová.

Podle mluvčí radnice Prahy 11 Anny Kočicové je však jednání kolem Ovčárny průhledné, jak to jen nejlépe jde. Interní projednávání záměru podle ní nyní skutečně probíhá. Výbor se pak záměrem skutečně zabýval v úterý 28. dubna neveřejně. Ne však tajně. „Právě naopak. Veřejnost měla možnost sledovat jednání prostřednictvím přímého přenosu na YouTube kanálu městské části, o čemž jsme s předstihem informovali na webové i facebookové stránce MČ Praha 11. Záznam jednání byl poté na YouTube kanálu zveřejněn celý,“ vysvětlila Kočicová.

V místě garáží (červená střecha) má vyrůst bytový dům Ovčárna.

Výbor pro územní rozvoj a životní prostředí Prahy 11 nyní zadal celkovou dopravní studii, která zohlední a posoudí všechny stavební záměry i projednávané projekty v okolí. Mimo jiné má poté výstup obsahovat například tyto klíčové údaje: jak ovlivní noví sousedé kapacity stávajících silnic a křižovatek, navržení úpravy řešení dopravní obslužnosti celého území. „Podmínkou dalšího projednávání je výsledek a případné návrhy dopravních opatření z této studie. Výbor pro územní rozvoj a životní prostředí například již nyní doporučuje ve spolupráci se sousedními vlastníky pozemků řešit druhý výjezd z ulice Gregorova do ulice Ryšavého,“ dodala Kočicová.

V souvislosti se zástavbou Prahy 11 se řešila také likvidace vodního prvku u hotelu Globus. Pokud by na ni však došlo, jsou stavebníci povinni jej nahradit jiným. Investor také přislíbil, že v dohledné době naplánuje veřejné projednání upravené studie s místními. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek