„Na moři mají Bludného Holanďana, my máme bludný autobus!“ napsal Jiří Serbus na web Metro.cz do rubriky Hlídač, kam Pražané posílají svoje fotky, které pořídili ve městě a zachycují na nich nejrůznější i zajímavé situace. Pan Serbus ke svému vzkazu přiložil fotografii opuštěného posprejovaného autobusu, který je již mnoho týdnů odstaven na krajnici Zakryté ulice v Michli. Získává tak odměnu tři sta korun.
Deník Metro se po majiteli autobusu nejprve pídil u organizátora dopravy Ropid. Podle jejího mluvčího Filipa Drápala ale mezi pražské autobusy nepatří. „Nejspíš ho vlastní nějaká soukromá osoba, v systému pražské integrované dopravy každopádně již zařazen není,“ vysvětluje Drápal.
PátráníPokud víte něco bližšího o autobusu či jeho majiteli, kontaktujte, prosím, autora článku e-mailem: filip.jarosevsky@metro.cz. |
Deník Metro se proto obrátil na pražský dopravní podnik. Ten se má totiž ve zvyku zbavovat nepotřebného majetku, mezi kterým tradičně figurují především desítky vyřazených autobusů a tramvají. Oddělení likvidace majetku tak činí pomocí veřejné dražby a šetří tak dopravci náklady na případnou likvidaci ojetých vozů. Ty bývají častokrát bez podvozku či v podobně dezolátním stavu, v jakém se nachází Bludný Holanďan čtvrté městské části. Podle mluvčí dopravního podniku Anety Řehkové však dopravní podnik nikdy takový autobus v majetku neměl.
„Autobus na fotografii je Karosa C954E. Lze to poznat podle linkového provedení, dvojice dveří, vysokých kufrů a lepených skel. Takový typ pražský dopravní podnik nikdy nevlastnil. S tím, kdo si daný autobus na dané místo odstavil, tedy nemáme nic společného,“ dodává Řehková.
Vůz má za okénkem papír, podle kterého chtěl dojet svou poslední jízdu z Prahy do Mladé Boleslavi a Všetat. Autobus má také pravděpodobně propadlou technickou kontrolu, je ho tedy možné na webu Správa služeb hlavního města Prahy v magistrátní aplikaci Zmente.to nahlásit jako autovrak.
Jelikož je však odstavené torzo autobusu podle pražských dopravců pravděpodobně majetkem nějakého soukromníka, a nikoliv dopravního podniku některého z jiných českých měst, rádi bychom požádali o pomoc čtenáře deníku Metro.