metro.cz

Zaparkujte škodovky. Prahou bude nově i Mladoboleslavsko

  11:55
Dojet na jeden jediný lístek do hlavního města, a to i když bydlíte desítky kilometrů od jejího centra, byla dříve utopie. Díky rozšiřování hranic Pražské integrované dopravy (PID) se však pomyslnou Prahou postupně stává celý Středočeský kraj. Působnost pražské dopravy se již v první polovině prosince rozšíří do Mladé Boleslavi a jejího okolí, a to v rámci takzvané integrace.
Na mladoboleslavské autobusové nádraží již brzy dojedete na pražský lístek. | foto: Ropid

Podle mluvčího organizátora dopravy Ropid Filipa Drápala tak budou autobusové spoje od metra Černý Most nově jezdit po dálnici na boleslavský autobusák v základním intervalu dvaceti minut. V současnosti přitom jezdí z Čerňáku busy téměř v dvojnásobně dlouhém časovém odstupu, a to zhruba tři čtvrtě hodiny.

„Rychlíkové spojení Mladé Boleslavi s metropolí zajistí linky 345, 412, 700, 720 a 730. V ranní špičce v pracovní dny ve směru do Prahy bude od 12. 12. interval poloviční, odpoledne v opačném směru se pak bude jezdit jednou za čtvrt hodiny. V okrajových částech dne se bude interval mírně prodlužovat. Dojde také k rozšíření provozních období, poslední autobus do Mladé Boleslavi bude nově odjíždět po celý týden až po půlnoci,“ říká pro deník Metro Drápal.

Pětici rychlých linek doplní ještě linka 315, která po dálnici dojede na sjezd Tuřice, odkud pojede přes Tuřice, Benátky nad Jizerou a Brodce. „Rychlé spojení do Benátek nad Jizerou zajistí ještě linka 403, která se dále vydá na Dobrovici a Dolní Bousov,“ dodává Drápal. Z Mladé Boleslavi budou podle něj všechny linky pokračovat ještě do dalších destinací, jako jsou například Kosmonosy, Bakov, Mnichovo Hradiště či Hodkovice nad Mohelkou nebo Liberec.

Základní jízdenka z Mladé Boleslavi do Prahy bude stát s pražskou Lítačkou sedmdesát korun, bez Lítačky se do centra Prahy na jednu jízdenku dostanete za 110 korun. Zaplatit budete moci jak hotově, tak platební kartou.

„Na novopečené pražáky budou vypravovány primárně kapacitní kloubové nebo třínápravové autobusy, standardem by měla být i klimatizace a nezanedbatelná část autobusů bude také nízkopodlažní. Což, jak doufáme, jistě ocení maminky s kočárky nebo hůře pohybliví cestující,“ uzavírá pro deník Metro Drápal.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek