metro.cz
Michal Dvořák a cellistka Tina Guo v představení Vivaldianno | foto: Vivaldianno

Techno a Vivaldi propagují Česko

  17:47
Party v barokních kulisách a účastnice Miss mají nalákat mladé cizince.

Mladý muž dorazí do klubu, nasadí si sluchátka, ve kterých hraje techno, a brzy po něm začne pokukovat vlnící se dívka. Než dotančí k mladíkovi, scéna se mění v barokní zámek a ze sluchátek zní Čtvero ročních období italského skladatele Antonia Vivaldiho. Takto začíná videoklip, který včera představila agentura CzechTourism.

„Hledali jsme cestu, jak přilákat mladé, aby se vydali za barokními památkami v Česku. Vsadili jsme na mladé tvůrce, kterým se podařilo originálně, ale zároveň naprosto přirozeně propojit období baroka se současností,“ říká Martina Zikmundová z agentury CzechTourism.

Ta zároveň vysvětluje, proč tvůrci vsadili na italského skladatele. „Na začátku projektu jsme uvažovali také o českých barokních skladatelích, jako je například Jan Dismas Zelenka. Nakonec jsme se však rozhodli pro hudbu od Antonia Vivaldiho, jehož Čtvero ročních období je známé po celém světě a má potenciál oslovit publikum i na zahraničních trzích,“ vysvětluje Zikmundová. Klip za 400 tisíc korun uvidí diváci nejen u nás a v Evropě, ale i v Latinské Americe a Rusku.

Pro tvorbu videoklipu, ve kterém hraje finalistka Miss 2014 Veronika Kašáková, agentura oslovila studenty filmových škol a širokou veřejnost. Vítězem hlasování veřejnosti se stal Dužan Duong, který spot realizoval.

„Baroko má mladým lidem stále co říct, což dokazuje i výsledné dílo. Mám velkou radost z toho, že CzechTourism hledá nové možnosti a kanály propagace České republiky a nebojí se ani neozkoušených a netradičních cest,“ přibližuje proces vzniku videa režisér Štěpán Fok Vodrážka, který je odborným garantem projektu.

Klip na sociálních sítích zatím sklízí převážně chválu. Video se líbí i rockovému klavíristovi Michalu Dvořákovi, který sám baroko propaguje projektem Vivaldianno.

„Propojení baroka a současnosti je pro mne jedno z nejkrásnějších hudebních dobrodružství,“ říká Dvořák. Drobné výhrady ale přece jen ke klipu má. „Od čtyřicáté osmé až do šedesáté vteřiny je nějaká chyba v hudbě. Snad nějaký přeslech nebo nějaká zapomenutá stopa,“ všímá si Dvořák.

Na Moravě tančí také důchodci

  • Nový videoklip CzechTourism TechnoMeetsBaroque se na sociálních sítích líbí. To u propagačních videí není zvykem.
  • Rozpaky vzbudil v roce 2015 klip o Jihomoravském kraji. Ten stál 130 tisíc a lidé ho vesměs kritizovali. „Žiju na jižní Moravě, ale za to video se stydím,“ stálo v jednom z komentářů pod videem. V klipu rodina se dvěma dětmi stojí před lednickým zámkem a pustí se do zvláštního tance. Střih a za dunivé hudby rázem skupina důchodců vytáčí ruce na vinicích pod Pálavou. V kreacích se pak s křečovitými úsměvy prostřídají ještě mladí lidé na zahradě vily Tugendhat či krojovaná kapela před historickým stavením.
  • Kritiku loni sklidil také spot ministerstva zahraničí s názvem Czechia has Marvellous People. Klip mimo jiné vznikl kvůli prezentaci českých firem v zahraničí. Záběry české krajiny, řemeslné práce či umění doprovází klavírní hudba.
  • Tradiční český výrobce pian Petrof si stěžuje na to, že křídlo použité ve spotu je americké. „Nevím, z jakého titulu prezentujeme z peněz daňových poplatníků americkou značku ve společnosti českých osobností a produktů,“ kritizovala loni klip Zuzana Ceralová Petrofová, prezidentka společnosti Petrof.

Komentáře

zpět na článek