metro.cz

Počasí v Praze

12 °C / 25 °C

Pondělí 29. dubna 2024. Svátek má Robert

Cestujeme víc. Je jedno, přes koho

  10:27
Slevové portály hýbají turistickými zvyklostmi, cestovní kanceláře ale úbytek nepociťují.
Letní večer u rakouského jezera Attersee. (Ilustrační foto) | foto: Petr Kubát, MF DNES

Touha po odpočinku, zážitcích nebo jen po radosti z cestování se s lepší ekonomickou situaci promítá v poslední době i v nárůstu prodaných zájezdů na všech frontách.

Největší slevový formát Slevomat.cz se chce dokonce stát jedničkou v oblasti cestovního ruchu v Česku. „Jedná se o segment, který neustále vykazuje meziroční růst,“ popisuje ředitelka portálu Marie Chytilová a dodává, že kromě pobytů a zájezdů v Česku a Evropě se firma chce rozkročit dále do zahraničí.

Společnost chce upravit rezervační systém tak, aby si zákazníci mohli ověřit přímo v reálném čase dostupnou kapacitu v ubytovacím zařízení. „My jako přidanou hodnotu nabídneme navazující služby. Ať už jde o wellness, kulturní či sportovní program, nebo tipy na výlet. Chceme nabídnout zákazníkovi program, aby vše našel na jednom místě,“ doplňuje Chytilová.

Loni potvrdil určitý vliv slevových portálů na zvyklosti Čechů v oblasti cestování také průzkum CzechTourismu. Z výsledků vyplynulo, že tyto portály mají vizuálně atraktivní nabídku, která velmi často přesvědčí zákazníky ke spontánnímu nákupu (62 procent nákupů) a zejména láká k poznávání nových míst a lokalit. Nízká cena je hlavním důvodem nákupu dovolené jen u poloviny zákazníků. „Slevové portály hlavně vykrývají kapacity mimo hlavní turistické sezony. Trend zůstává stejný,“ přitakává mluvčí CzechTourismu Martina Fišerová.

Také cestovní kanceláře jsou v dobré formě. Případný odliv zákazníků směrem ke slevovým formátům nepociťují. „Počet klientů naopak výrazně roste. Výhodou je, že máme v každé destinaci delegáta a celkově velmi široký aparát lidí, kteří se o klienta postarají v případě, že by se vyskytl jakýkoliv problém. Při nákupu na slevovém portálu mít takovou jistotu vždy nemusí. U nás si navíc lidé vybírají z neporovnatelně širší nabídky zájezdů,“ uvádí mluvčí CK Fischer Jan Bezděk. „Pro naše klienty je při nákupu zájezdu důležité, že jedou s cestovní kanceláří, kterou znají a které důvěřují,“ dodává Bezděk.

Podle Jana Osúcha z představenstva Asociace cestovních kanceláří si navíc můžou lidé dobrou cenu zájezdu najít i na webech cestovek. „Kuriózní je, že identické pobyty nabízené na slevových portálech jsou v nabídce cestovní kanceláře za stejnou cenu, a mnohdy i levnější. Zároveň jsou ale pojištěny pro případ krachu organizátora zájezdu,“ upozorňuje Osúch.

Ubytovat se ale můžou zájemci i přes rezervační systémy typu Airbnb. „Nevidíme žádný pokles rezervací. Počet hostů v Česku vzrostl v posledních dvanácti měsících o 83 procent,“ říká Andrew Verbitsky, generální manažer firmy pro oblast střední a východní Evropy.

Autor: Pavel Urban Metro.cz

Hlavní zprávy

Písni Nothing Else Matter trumpeta velmi sluší, říkají kluci z kapely Melanchollica

vydáno 28. dubna 2024  5:33

Tribute kapely oslavující svoje vzory jsou běžnou součástí hudební scény. V Česku se ale před rokem zrodil projekt, který se běžnému napodobování cizích...  celý článek

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Pražské mrakodrapy. Víte, že ten úplně první na světě měl pouhopouhých deset pater?

vydáno 28. dubna 2024  11:48

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

Zastupitelé Mladé Boleslavi dnes budou hlasovat o výměně primátora

vydáno 29. dubna 2024  0:22

Zastupitelé Mladé Boleslavi dnes budou hlasovat o volbě nového primátora. Raduana Nwelatiho (ODS), který vede město od roku 2006, by měl ve funkci...  celý článek