metro.cz

Čeští senioři objevují kouzlo nákupu přes virtuální obchody

  14:20
Mléko, vody, pečivo, ovoce a zelenina, to vše už Češi nakupují bez obav přes internet.
Ilustrační snímek | foto: Václav PancerMF DNES

Čeští senioři se stávají moderními. Jejich důvěra v nakupování potravin přes internet se neustále zvyšuje. Zájem přitom neroste u Čechů obecně jen o pořizování těžkých věcí, jako jsou balené vody, zákazníci už celkem běžně objednávají pečivo, maso nebo ovoce a zeleninu a další potraviny s krátkou životností. „Nejde to generalizovat,“ říká pro deník Metro František Brož z portálu Košík.cz. „Není nic, co by se lidé báli přes internet koupit. Třeba ovoce, zelenina a vůbec čerstvé potraviny jsou u nás jedny z nejkupovanějších,“ tvrdí. 

Stále častěji se podle něho kupují i hotovky, lidé mají v tomto směru největší zájem o sushi. Překvapením je, že rychle roste počet seniorů, kteří takto nakupují.

Nechtějí tahat těžké tašky
O pětkrát více pravidelně nakupujících seniorů zaznamenal od začátku loňského roku také Rohlík.cz. Ti si objednávají hlavně potraviny. „Nechtějí se tahat s těžkými potravinami z obchodů, naši kurýři jim donesou všechno až domů, což se hodně z nich naučilo využívat pravidelně,“ popisuje Tomáš Čupr, zakladatel Rohlík.cz. 

Senioři poměrně běžně komunikují přes zákaznickou linku. „K dispozici je asistentka, která s nimi často probírá, co chtějí v týdnu vařit, podle toho pak objednávají potraviny,“ doplňuje Pavla Veselá, manažerka zákaznické péče Rohlíku.

Také Tesco Online vykazuje stoupající seniorský zájem. Václav Koukolíček, manažer britského řetězce, říká, že si senioři kupují také větší balení pracích prášků nebo krmivo pro domácí zvířata.

Na čase nezáleží
Senioři nakupují také podle sezony. „V létě nám výrazně přibyly objednávky do chatařských oblastí a na chalupy,“ potvrzuje Brož z Košíku. Obchod podle něj očekává růst objednávek i letos v zimě. Starší lidé neradi vycházejí na zamrzlé chodníky, objednávka a dovoz nákupu až domů je pro ně bezpečnější. 

Výhrady zákazníků, že se nákup potravin on-line prodražuje o částku za dovoz, už často odpadají. Obchody mají cenu za službu odstupňovanou podle vzdálenosti, celkové útraty či rychlosti zavezení. Pokud je senior doma celý den a nezáleží mu na přesném termínu, může dostat slevu. „Pro registrované důchodce nebo držitele ZTP máme dopravu zdarma,“ připomíná Čupr.

Senioři chtějí být in
Počet všech lidí nakupujících přes virtuální obchody potraviny se za dva roky zvýšil o deset procent na více než čtyřicet. Vyplývá to z výzkumu agentury Ipsos. Nedůvěra k nákupu jídla, které jsme si předtím nemohli osahat, totiž rapidně klesla. 

Že senioři chtějí být in, naznačuje i včerejší zpráva Facebooku. Uživatelů největší sociální sítě přibývá, využívá ji 5,1 milionu Čechů. To odpovídá zhruba dvěma třetinám tuzemských uživatelů internetu.

Autor: Pavel Hrabica Metro.cz
zpět na článek