metro.cz

Na elektrokole. Jiné kochání u Berounky

  6:19aktualizováno  9:12
Léto nahrává i výletům na kole. Jelikož doma máme pojízdné jen jedno, když nepočítám synovo dětské, využili jsme možnost otestovat elektrokola s moderními funkcemi.

Další 1 fotografie v galerii
Kolo lze propojit s aplikací v telefonu. | foto: Pavel Urban, Metro.cz

První zkouška byla dojet z Radotína do Motola. Abych prověřil, jak se cítí v Praze cyklista, využil jsem kromě cyklostezek a speciálních pruhů také například jednu z pražských tepen – Plzeňskou ulici. Pro člověka, který není zvyklý se na kole pohybovat v naší metropoli, je to ve všední den ve špičce poněkud náročný zážitek, který vyžaduje neustálou pozornost.

Elektrická podpora do pedálů je příjemná a například odpich na semaforu po naskočení zelené je hbitější než na běžném bicyklu, a tak tolik nezdržujete auta za vámi. Motor usazený na rám kola však oceníte hlavně při delších vyjížďkách, například v přírodě, zejména v cestě do kopce.

Výlet po českých luzích a hájích jsme si s rodinou nechali až na víkend. Pěkně vláčkem do Berouna a na kolech zpět do Radotína. Jde o cyklotrasu číslo 3, která se mění před Prahou v A1. V úvodu jsme se svezli také po naučné stezce a cyklostezce Po stopách českých králů.

Můžete namítnout, že tahle trasa by se dala jet v pohodě na běžných kolech. To ano, ale pokud jedete s někým, kdo není zvyklý sportovat, je příjemnější, když dojedete někam na rozcestí nebo na oběd spolu, než když dlouhé minuty čekáte. I určitá pohoda pro tělo, kdy nohy zvládnou větší porci kilometrů, umožní kochat se více krajinou, než když cítíte únavu a chcete být co nejdřív doma.

Podél Berounky je rozhodně na co se dívat, vždyť jsme projížděli Českým krasem, míjeli Karlštejn nebo přejížděli řeku u Černošic.

Příjemné bylo propojení kola s mobilním telefonem přes aplikaci Flow, která vám ukazuje například průměrnou rychlost, čas dojezdu, ale i trasu, kudy jet. S navigací jsem měl ale trochu potíže. Často jsem se podle ní ocital mimo trasu a alternativa do mobilu moc nepřicházela. Když jsem tedy při své první cestě vyjel za hranice Prahy na rušnou silnici, nebyl jsem si jistý, že systém ví, že jsem v sedle bicyklu. Co ale elektrokolo osazené Bosch eBike Systémem ještě umí? Přidá vám tolik podpory, kolik je potřeba, pozná to i podle terénu či počasí, ale maximálně do rychlosti 25 kilometrů za hodinu, a to kvůli bezpečnosti. U řídítek můžete přepínat intenzitu, ale je dobré i vhodně přehazovat. Pokud jste nuceni tlačit kolo do kopce, i zde si lze zapnout přípomoc. Elektrokolo jsme projeli na různých površích a drželo dobře všude. Ať to byl asfalt, kočičí hlavy ve městě, či lesní cesta. Zkusil jsem i dámskou verzi se sedačkou s dítětem. I s nákladem se dá na jet pohodlně, jen kolo zabírá jinak.

Autor: Pavel Urban Metro.cz
zpět na článek