Cyklistice se v Česku věnuje zhruba tři miliony lidí a letos tohle číslo možná ještě poroste. Tak třeba o víkendu, kdy má být konečně pěkné počasí, vyrazí jistě mnoho lidí na kolo. Vždyť po celé zemi je na 40 tisíc silničních cyklotras. Kdo nemá na čem, nebo by chtěl už ojetý stroj vyměnit za nový, neměl by váhat.
„Situace známá zákazníkům z dob covidu, kdy kola nebyla, už je pryč. Nyní jsou zásoby naopak veliké. Obchodníkům dorazila objednaná kola, na která čekali dlouho kvůli potížím s výrobou způsobeným právě covidem. Ideální čas na nákup kola je tím pádem teď, protože takový výběr tu dlouho nebyl,“ říká zakladatel a výkonný ředitel vyhledávače kol Outfindo.cz Jan Matějů.
Podle něj je v poslední době výrazně vyšší zájem o elektrokola. „Poptávka po nich tvoří až třicet procent zájmu, který vidíme. V některých segmentech dokonce už elektrokola začínají válcovat ta normální. Například v segmentu kol pro přemisťování po městě a stezkách, tedy městská a trekingová elektrokola,“ líčí Matějů. Zatímco průměrná cena klasického bicyklu se pohybuje okolo třiceti tisíc korun, u elektrokol se začíná na dvojnásobku.
Vyšší prodeje elektrokol potvrzuje pro Metro i obchodní zástupce firmy KTM Tomáš Krč: „Loni na jaře jsme čelili nedostatku materiálu pro výrobu elektrokol, tato situace se začala lepšit od srpna, kdy jela naše výroba na sto dvacet procent. Posílili jsme prodej celoodpružených a hardtail elektrokol, kde se ve specifikacích rozšířil nový smart systém od firmy Bosch.“
Dopravní prostředek s pohonem je však pro mnohé Čechy v některých směrech také trochu strašák. Srážka s autem a pád v terénu jsou dva největší. Jezdit mezi auty se bojí více než třetina lidí.
Jako dopravní prostředek pro ty, kteří by jinak již na kolo nesedli kvůli kondici nebo zdravotnímu stavu, vnímá elektrokolo 80 procent dotázaných v průzkumu agentury Median pro Bosch eBike Systems. Většina Čechů si myslí, že elektrokolo lidem umožňuje ujet v omezeném čase větší vzdálenost. Velké procento je ale přesvědčeno, že jsou moc drahá.
Děti. Kolo jako kamarád
|