metro.cz

Ve zúženém vchodu na Masarykově nádraží vzniká tlačenice, spoje ujíždějí

  11:35
Rekonstrukce Masarykova nádraží přináší cestujícím další komplikace. Kvůli zúženému hlavnímu vchodu tam pravidelně vzniká tlačenice, kvůli níž řadě lidí ujíždějí navazující spoje.
Rekonstrukce odjezdové haly Masarykova nádraží.

Rekonstrukce odjezdové haly Masarykova nádraží. | foto: Filip Jaroševský, Metro.cz

Vystupujete z vlaku, kterým jste právě dorazili na nádraží, pospícháte na tramvaj kolem bednění zabírajícího většinu rozkopaného vestibulu nádraží a najednou stop.

Hrozen lidí, kteří se snaží protlačit metr a půl úzkou škvírou hlavního vchodu, nedovolí pěkných pár vteřin pokračovat v chůzi. V ranní špičce tu tak denně ujíždí MHD desítkám cestujících.

„Nezlobte se na mě, ale ten vchod je za normálních okolností široký několik metrů. Od té doby, co je to tu rozkopané, nám musí stačit něco přes metr,“ stěžuje si Jiří Lukáš, kterému kvůli zácpám u vchodu pravidelně ujíždí tramvaj.

Podobně na tom byla také trafikantka Lucie, která zde přestupovala každý den. Nakonec radši začala využívat jiný vchod.

„Ve dveřích můžete zažít jen dvě situace. Buďto se v zúžení srazíte s někým, kdo pospíchá na vlak, protože se prostě nevyhnete, nebo se přes nahromaděný dav nedostanete ven včas a ujede vám MHD,“ popisuje Lucie.

Důvodem částečného uzavření hlavního vestibulu je první fáze rekonstrukce nádraží. Během ní se mění záplatovaná dlažba za žulový povrch, a cestujícím tak nezbývá než ohraničený výkop zeširoka obcházet.

Stavba komplikuje život nejen cestujícím, ale také živnostníkům, z nichž někteří museli svůj obchod na nádraží odsunout, začít využívat jiný vchod či zavřít úplně.

„Zavřela třeba prodejna palačinek, trafika a do místní herny, která také brzy vyklidí prostor, se chodí druhým vchodem,“ říká čtenář deníku Metro Vladimír.

Cestující končili ve slepé uličce

Zmatky kolem pohybu cestujících na nádraží nejsou jedinou komplikací, která je zde za poslední dobu potrápila. Až když deník Metro informoval o nevhodně označené slepé uličce, ve které denně skončil nejeden cestující, tak tam České dráhy vyvěsily několik dalších informačních cedulek.

Opravy na nádraží vyvrcholí až v polovině roku 2018. Do té doby tu společnost Penta plánuje za plného provozu opravovat fasády, přemisťovat pokladny i toalety, vzniknou také nové prodejny.

„Chystáme se přemístit pokladny na místo dnešních veřejných záchodků, sjednotit vzhled nádraží a udělat z něj lepší místo. Zatím připomínalo spíše jakési panoptikum, kde se nashromáždila velká spousta nesourodých prvků,“ vysvětluje mluvčí Penty Ivo Mravinac.

„Za případné komplikace se cestujícím omlouváme, omezení jsou však pro opravu stanice a zřízení nových moderních prostor nutná,“ doplňuje mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek