Pražští šotouši, tedy fanoušci MHD a železnice, mají předčasné Vánoce. Do ulic se vrátila legendární mazačka. Od tohoto týdne jezdí s 2320 světýlky a vánočním andělem. Navíc se po pražských kolejích projela i starší souprava Tatra KT4.
„Tramvaje KT4 pojedou po Praze znovu i v příštím roce. Kontrakt jsme uzavřeli celkem na šest souprav, což je dvanáct vozů. Předání poslední soupravy do Postupimi předpokládáme v září 2017,“ řekl marketingový ředitel DPP Josef Voltr.
Evička zčervenala●Nová nízkopodlažní tramvaj typu EVO 1, které se začalo přezdívat Evička, vozila Pražany zhruba půl roku. ● Po zkušebním provozu ale tramvaj koupil dopravní podnik měst Mostu a Litvínova. ● Ten tramvaj přebarvil a provozuje ji už skoro čtyři měsíce na linkách 1, 3 a 4. ● Patnáctimetrovou tramvaj s wi-fi vyrobila společnost Pragoimex. |
Nyní jsou na „omlazovací kúře“ v dílnách dopravního podniku. Největší pražský dopravce tak uzavřel jednu z největších zakázek ve své historii. Německá Postupim za vylepšení dvanácti vozů zaplatí 85 milionů korun. „Modernizace původně českých vozů prodlouží jejich životnost až o deset let,“ říká generální ředitel DPP Martin Gillar.
Jednu z nich viděli v novém kabátě Pražané dřív než Němci. „V pondělí vyjel zkušební spoj na trase Vinice – Nádraží Hostivař a zpět,“ uvedl dopravní podnik. Tento typ tramvají se objevil třeba v ulicích Berlína a Gothy.
V Hostivaři se opravují i další tramvaje pro německý trh. Pro Mohuč vyměňují elektrické vybavení u šesti vozů, pro Drážďany zase vyrábějí podvozky pro osmnáct tramvajových vagonů. Dopravní podnik dodá první opravenou soupravu v lednu.