metro.cz

Přijel, šetřil a potěšil. Leon TGI

  9:58
Otestovali jsme úsporného hybrida s eskem ve znaku. Plynový leon může být hvězdou firemní flotily.
Seat Leon | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Seat Leon zkoušíme moc rádi. Má to hned několik důvodů. První je, že je to sympatické, cenově dostupné auto, co dobře jezdí. A pak, pořád vypadá dobře, třebaže třetí generace s loňským faceliftem brázdí silnice už od roku 2012. Navíc je jedním z mála aut na trhu, co dostanete ve třech rozdílných karosářských variantách (hatchback, kombi a třídveřko, jehož výroba však zřejmě příští rok skončí) a také s pohonem jak na naftu nebo benzin, tak s kombinací stlačeného zemního plynu a benzinu.

A právě takové auto jsme vyzkoušeli – ve variantě ST alias kombi. 110koňový 1,4litrový motor byl spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou. Auto po týdenním testu opět dokázalo, že má CNG jako alternativní palivo smysl. Ušetřit může zejména tam, kde firemní vozový park brázdí ulice velkého města s dostatkem plnicích stanic.

Nejefektivnější je tam, kde mají plničku zemního plynu vlastní. I takové firmy se totiž už dneska běžně najdou. Designérsky velmi povedený kombík střední třídy je v interiéru kvalitně zpracovaný, ne nadarmo se Seatu Leon přezdívá španělský Volkswagen Golf. Jedničku zaslouží za vnitřní prostor. I na zadní sedadla se pohodlně posadí dvě vyšší postavy. Dvě plynové nádrže umístěné v kufru ale ubírají místo pro náklad. V zavazadelníku o objemu 482 litrů nenajdete rezervu.

Nádrže pojmou dohromady 15 kilogramů plynu, což s benzinovou padesátilitrovou nádrží stačí na dojezd kolem 1300 kilometrů.

Plyn vám vystačí na přibližně 450 kilometrů nijak zběsilé jízdy, přičemž v testu jsme naměřili průměrnou spotřebu tři kilogramy CNG na 100 kilometrů. Vyčerpáte-li plyn v nádržích, auto přepne na benzin – ani to nepoznáte. Pak se spotřeba pohybuje kolem sedmi litrů na sto kilometrů. Základní cena testovaného vozu je 529 tisíc korun.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek