Od data teoretické zkoušky totiž běží šestiměsíční lhůta, během níž musí složit ty praktické, jinak výcvik propadá. „Od října jsem připraven. Ovšem bit jsem já. Lhůta běží mně. Autoškole i magistrátu je to jedno. Oběma jsem zaplatil,“ zlobí se čtenář Tomáš, který se se svým problémem svěřil deníku Metro.
Podle něj mohou za jeho trable nová pravidla pro autoškoly. Ta platí od listopadu 2015. Podle nich žáci při zkoušce musí splnit deset úkolů. Například nouzově zabrzdit či projet slalom v rychlosti 45 km/h. Kdo všechny úkony zvládne, postupuje dál. Tedy k jízdě v provozu.
Podle nových pravidel ale zkouška musí probíhat za optimálních podmínek a na optimální ploše. Proto se od listopadu do dubna většinou zkoušky nekonají. Silnice jsou mokré nebo zasněžené. Autoškoly to dobře vědí a své studenty upozorňují na to, že jim hrozí, že nedostanou pro zkoušku termín. Proto jim doporučují, ať jdou na testy až na jaře.
Doposud ale nebyl problém dělat jízdy v říjnu. S novými pravidly ovšem hrozí, že pokud v říjnu jen trochu zaprší, zkouška se ruší. Problém by vyřešily náhradní termíny, ty se ale udělují sporadicky. V Praze je zhruba 200 autoškol a jen asi 30 komisařů. Termíny jsou tak nasmlouvané dlouho dopředu.
Na pravidlech jsou bity i autoškoly. „Několik našich studentů nestihlo kvůli počasí absolvovat zkoušku, propadla jim tak lhůta a musí znovu absolvovat výcvik,“ říká Pavel Plzenský z Autoškoly Letná. Žákům vyjde vstříc a nechá je výcvik absolvovat jen za tři tisíce, protože nechce, aby škola získala špatnou pověst. Sám na tom ale tratí, běžně výcvik totiž stojí 13 tisíc.
Řidičák na motorku. Dvě změny = jeden problém
|