Zvláštnosti metraNové stanice za zhruba 20 miliard jsou plné podivností.
|
Prázdná místnost v Nádraží Veleslavín zatím neslouží k ničemu. Časem se z ní ale stane vchod. „Jedná se stavební přípravu pro napojení rychlodráhy Praha–Kladno. Místnost má vybouratelnou stěnu. V případě usktečnění tohoto projektu je již zajištěna příprava na napojení dopravních vazeb z letiště na metro,“ uvedl na dotaz deníku Metro Pavel Kočiš, mediální zástupce firmy Inženýring dopravních staveb.
Sloupek překážka není, nevidomý si ho oťuká
Místnost je pro své budoucí účely připravena už se vším všudy. Všechny dveře do ní jsou totiž otevřené už od 6. dubna. „Vstupní dveře jsou na místě osazeny a následně i stěny obloženy z estetického důvodu. Uzamčení prostoru a jeho využití je záležitostí provozovatele, tedy dopravního podniku,“ dodal Kočiš.
O jednu stanici metra dál pro změnu otázky vyvolávají vodicí pruhy pro nevidomé. Tři rýhy v zemi vedou ve stanici Bořislavka přímo skrz kovový sloupek ohraničující placený prostor.
„Tyto vodící linie slouží nevidomým pro orientaci pomocí slepecké hole a nelze si představovat, že jsou navrženy proto, aby po nich nevidomí přímo chodili, naopak jsou orientovány úmyslně tak, aby upozornily na případnou překážku,“ komentoval sloupek Kočiš.
Co na první pohled vypadá jako nesmysl, je však pro nevidomé nejlepším řešením. „Chyba by naopak byla, kdyby sloupy stály kousek od pruhů. Slepecká hůl by mohla překážku minout a nevidomý by do ní narazil,“ vysvětluje Viktor Dudr ze Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých.