„Praha neuvažuje o prodloužení metra A z Motola na Letiště Václava Havla,“ potvrdila při prohlídce nových stanic metra primátorka Adriana Krnáčová. Spíš se bude usilovat o výstavbu železničního spojení.
Město podle ní bude s ministerstvem dopravy hledat možnosti financování. „Spojení města s letištěm je naprosto esenciální, nicméně si neumím představit, že bychom dál rozšiřovali metro,“ uvedla primátorka.
A právě kolem rychlodráhy je v poslední době živo a mluví se o ní i za hranicemi. „Vyzval jsem jihokorejské kolegy, aby se přihlásili do plánovaného tendru na výstavbu dráhy na letiště,“ uvedl při návštěvě Koreje ministr dopravy Dan Ťok. Vláda má podle něj zájem, aby se konečně dostavělo spojení, které umožní dostat se z letiště do centra za méně než dvacet minut.
Pro rychlodráhu hovoří i další skutečnosti. Ze svých přísných požadavků na budoucí stavbu slevila Praha 6 a příští rok čeká Prahu také oprava klíčového Negrelliho viaduktu, přes který vedou koleje z centra na letiště.
Praha ale o metro nepřijde. Na opačném konci města se začne připravovat nová trasa D. Na projektování trasy, která povede z Pankráce do Písnice, má letos město nachystáno půl miliardy. Hotovo má být do roku 2022.