metro.cz

Počasí v Praze

0 °C / 10 °C

Pondělí 26. února 2024. Svátek má Dorota
Pražská integrovaná doprava | foto: MAFRA

Integrovaná doprava. Spoje kvůli ní ovšem také ubývají

  10:01
Hranice pole působnosti Pražské integrované dopravy se posouvají závratnou rychlostí. Většina plochy Středočeského kraje je již de facto součástí Prahy a je sem možné dojet na jeden jediný lístek. Změny, které takzvaná integrace jednotlivým okresům přináší, jsou povětšinou pozitivní. Není tomu však vždy. Problém nastává tehdy, pokud se organizátor dopravy Ropid rozhodne některé spoje dodatečně osekat.

„Větší množství drobných úprav jízdních řádů proběhne tuto neděli v okolí Mladé Boleslavi a na Příbramsku a Hořovicku. Zde dochází na základě požadavků jednotlivých obcí k mírné redukci množství spojů,“ informuje Ropid na svém Facebooku. Jeho sdělení však vyvolalo otázky několika uživatelů této sociální sítě. Ti nevěří, že by si nějaké město či okres záměrně objednaly méně autobusů. „To jako vážně prosily obce, aby k nim jezdilo míň spojů?“ zeptal se na facebookovém profilu organizátora dopravy uživatel Marek Pešl. Organizátor dopravy na jeho otázku obratem reagoval: „Zmíněné obce vznesly požadavek na snížení plateb za dopravní obslužnost spojených s redukcí spojů do nich zajíždějících. Obce tedy opravdu nechtějí, aby k nim jezdilo tolik spojů, protože na tyto spoje musí vynakládat finanční prostředky.“

O čtyřicet linek méně
O tom, že integrace v některých případech přinášejí cestujícím nepříjemnosti, deník Metro informoval již v minulosti. Když došlo v prvním pololetí loňského roku na zahrnutí severní části oblasti Kolínska, Kutnohorska a Uhlířskojanovicka, zmizelo z jízdních řádů 41 linek v systému Středočeské integrované dopravy. Na dvanácti pražských linkách a šesti středočeských byl pak upraven provoz. Stalo se tak nejen kvůli omezování nákladů na provoz, ale také proto, že měl Ropid za úkol hlavně v dotčených oblastech provázat autobusové a vlakové spoje.

Ušetří i cestující
Díky integraci ale mnohdy ušetří nejen okres či kraj, ale také cestující. Když se předloni k Pražské integrované dopravě připojilo Příbramsko, místní vyzbrojení Lítačkou prakticky ze dne na den začali platit místo osmdesáti korun za lístek pouze 54 korun.

Vlašimsko a Posázaví
Další oblastí, která v nejbližší době projde integrací, je Kácovsko. Ta se ale cestujících příliš nedotkne, protože oblast kolem Kácova doznala změn včlenění do systému pražské dopravy již loni v srpnu.

„Linka 487 dozná pouze kosmetických změn, upraveny budou polohy vybraných spojů a některé spoje budou nově zajíždět v Kácově k železniční stanici. Svou tvář kompletně změní i linka 794. Z Holšic a Zlivu dojede linka do Kácova, odkud se pak vydá přes Vranice a Střechov do Trhového Štěpánova a dále přes Javorník do Vlašimi,“ říká mluvčí Ropidu Filip Drápal. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Česká republika je jednou z nejlepších zemí pro život, říká cestovatel Petr Horký

vydáno 26. února 2024  5:35

Právě se pouštíte do rozhovoru, který vznikal na vzdálenost 14 tisíc kilometrů. Cestovatel, spisovatel a režisér Petr Horký totiž zrovna dlí na ostrově...  celý článek

Motorka jako držák na láhev. Jak vlastně vypadá typický český suvenýr z Prahy?

PRAHA? AHA!
vydáno 25. února 2024  11:54

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

Pomáhám zlobivějším dětem, ty hodné nechávám modelkám, říká Jonáš Motyčka

vydáno 25. února 2024  7:00

Už přes 10 let se věnuje projektům, které pomáhají dětem z dětských domovů začlenit se do běžného života. Jonáš Motyčka za tu dobu doprovodil desítky...  celý článek

Honí vás lékaři od čerta k ďáblu? Objevit příčinu nemoci je někdy těžké

vydáno 24. února 2024  14:00

Lékař není bůh. Nebo jako student nedával při přednáškách pozor. Lidské tělo se ale nechová jako motor auta. Je složitější.  celý článek