Praha 1, starosta Oldřich Lomecký (58)
Do práce to má patnáct minut pěšky, pět autem a sedm tramvají. Tou ale jezdí jen zřídka. „Každý způsob má své výhody a nevýhody. Vybírám vždy ten, který odpovídá povětrnostním podmínkám a časovému programu,“ říká Lomecký.
Praha 2, starostka Jana Černochová (41)
Deset minut volnější chůze a je na radnici. Do Sněmovny pak jezdívá dvaadvacítkou, řídí také svůj vůz. Služební auto nikdy na radnici nechtěli. Každý způsob má podle ní starostky své plusy. „Rychlost v městské hromadné dopravě, soukromí vautě, atmosféra vinohradských ulic, když jdu pěšky. A teď si navíc ještě můžu pustit některou z básní v Poeziomatu na náměstí Míru.“
Praha 3, starostka Vladislava Hujová (51)
Bydlí zhruba kilometr od práce, kam dochází pěšky, případně jede vlastním autem. Služební auto s řidičem zrušila před dvěma lety. „Snížení nákladů na činnost úřadu, operativnost a svoboda pohybu,“ vysvětlila Hujová.
Praha 4, starosta Petr Štěpánek (49)
Služební auto zelený starosta nemá, asi dva kilometry do práce na Budějovickou jezdí bez ohledu na počasí na kole. „Je to můj osobní příspěvek k ochraně životního prostředí,“ říká.
Praha 5, starosta Radek Klíma (52)
„Když je to jen trochu možné, snažím se chodit pěšky. Pokud je počasí opravdu špatné nebo hodně spěchám, rád využiji městskou hromadnou dopravu. Jako sportovec se zkrátka snažím co nejvíce se pohybovat na čerstvém vzduchu,“ říká Klíma. Zároveň tak i vidí, jak to v jeho čtvrti chodí.
Praha 6, starosta Ondřej Kolář (31)
Z asi tři kilometry vzdáleného Břevnova, kde bydlí, se Kolář na radnici zpravidla dopravuje tramvají pětadvacítkou, v níž poslouchá hudbu nebo pročítá noviny, případně autobusem číslo 174. To, že intervaly i trasa této linky zůstaly zachovány, tak starostovi přijde velmi vhod. Na pracovní schůzky ale jezdí služebním superbem. „Autem jsem v práci rychle, protože jezdím tak brzy, že ještě není žádný provoz,“ dodává.
Praha 7, starosta Jan Čižinský (36)
Čižinský je po Štěpánkovi dalším – a také jediným – vášnivým cyklistou mezi oslovenými starosty. Má přesně spočteno, že do práce to má 898 metrů. Napřed ale sveze dceru do školky. „Rychlost. Cesta trvá čtyři minuty,“ vysvětluje Čižinský, proč volí právě bicykl.
Praha 8, starosta Roman Petrus (36)
Převážně jezdí autem, a to superbem, který po předchozím vedení zdědil. Vzdálenost z domova na libeňskou radnici odhadl na pět až deset kilometrů. „Pokud jde o přesuny po městské části, je asi rychlejší auto, převážně mimo špičku. Při jízdě do centra pak téměř vždy městská hromadná doprava,“ říká starosta.
Praha 9, starosta Jan Jarolím (68)
Nejstarší ze starostů jezdí z Proseku do Vysočan převážně soukromou oktávkou. „Výhodou cestování vlastním autem je absolutní časová nezávislost. V rámci služebních cest po Praze i mimo ni jezdím služebním vozem značky Škoda Superb,“ říká. Pokud Jarolím jede na magistrát, veze se metrem. Je to podle jeho slov nejrychlejší.