Podolský přívoz P3 vyplul před pár dny v nové trase. Ta je kratší díky zprůchodnění části Žlutých lázní. Místo původního Veslařského ostrova se novým přístavištěm na pravém břehu staly Dvorce. Podle reakcí čtenářů deníku Metro jsou ale Pražané změnou zaskočeni.
„Ne každý to ví a pak je překvapen, kam že to pluje,“ napsal nám čtenář Martin Kubík. Za svou fotografii z místa získává odměnu tři sta korun.
Podle mluvčího organizátora pražské dopravy Ropidu Filipa Drápala bude nové přístaviště pro cestující přínosnější. Výhodou je také zkrácení intervalů z dvaceti minut na patnáct. V ranní špičce je pak rozdíl dokonce desetiminutový.
„Při chystané opravě Barrandovského mostu může být přívoz zajímavou alternativou pro spojení Podolí a Smíchova,“ vysvětluje pro deník Metro Drápal.
Jeho slova potvrzuje i čtenář Václav Jukl, který změnu kvituje. „Přívoz P3 má nové kotviště, ze kterého je to blíž na zastávky tramvají a autobusů Dvorce,“ míní Jukl.
Drobné změny, na které si Pražané pomalu zvykají, potkaly i ostatní pražské přívozy. Výtoňský přívoz P5 nově pluje celodenně v kratším intervalu dvacet minut. Nově pak zajišťuje i obsluhu přístaviště Kotevní. To bylo do loňska obsluhováno samostatnou linkou P4. Nově je v režimu „na znamení“.
„Tím dojde k posílení kapacity mezi ostrovem Císařská louka a Výtoní, současně však zůstalo zachováno i méně poptávané spojení na levý břeh Vltavy,“ popisuje Drápal.
Holešovicko-karlínský přívoz P7 si letos „odkroutí“ svou poslední sezonu. V té další jej má totiž nahradit nová lávka. Ve své závěrečné sezoně také již nebude obsluhovat ostrov Štvanice. A to jednoduše proto, že je východní cíp ostrova odříznut záborem staveniště zmiňované lávky.