Idea je taková, že se v dalších fázích podaří protáhnout koleje až do Slivence. „S tratí se počítalo už od roku 2003, kdy se přivedla tramvaj na Barrandov,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Obyvatelé Holyně se tak po letech plánování dočkají komfortnějšího spojení s centrem města. Doposud jim musel stačit autobus z Chaplinova náměstí. Tramvajová trať naváže na současnou smyčku, kterou dopravní podnik loni na jaře v rámci nulté etapy stavby upravil tak, aby na ni mohla být nová trať připojena bez přerušení provozu.
Trať bude dále pokračovat Werichovou ulicí ve stejném provedení, tedy s takzvanou antivibrační rohoží a konstrukcí tratě na pražcích s kolejnicemi se svařovanými styky. Dokončení do Slivence se plánuje až ve vzdálenější budoucnosti.
Pražská tramvajová síť se má ale rozšířit i jinde. Na spadnutí je například stavba dráhy Modřany–Libuš s pokračováním na Nové Dvory. Koncem loňského roku úspěšně prošla posouzením vlivu na okolní prostředí také tramvaj z Prahy do Zdib. Součástí stavby budou také terminály a parkoviště P+R ve Zdibech a Sedlci. Součástí trati mají být také čtyři mosty. Největší povede přes křižovatku s dálnicí D8 na konci trati u Zdib.
V pokročilé fázi příprav je také trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina, obnova kolejí v horní části Václavského náměstí nebo nové tramvajové spojení na strahovské koleje. Více než jeden kilometr dlouhou trať z Malovanky chce Praha začít stavět na přelomu let 2023 a 2024.
Výluky a omezení
|