Mimoto je však připomínkou slavné strojírny Praga, která byla součástí velkého areálu ČKD. Strojírny ČKD vznikly postupným sloučením První českomoravské továrny na stroje v Libni, Elektrotechnické akciové společnosti, dříve Kolben a spol. ve Vysočanech, a Akciové společnosti strojíren, dříve Breitfeld, Daněk a spol. v Karlíně.
V březnu 1945 byl podniknut velký nálet na strojírnu, který poškodil dvě třetiny budov a minimálně polovinu strojního zařízení. Po druhé světové válce nastal prudký rozvoj společnosti a výstavba nových výrobních prostor mezi Libní a Vysočany.
Součástí tohoto rozvoje bylo i vybudování nového systému vleček, které byly zaústěny do nádraží Praha-Libeň a Praha-Vysočany. Bylo vybudováno i nové, takzvané Východní nádraží, které bylo projektováno na obrat 400 vozů denně. Z tohoto nádraží byly kromě areálu ČKD obsluhovány i vlečky spalovny odpadků.
Po roce 1989 nastal postupný rozpad ČKD, část výroby byla zastavena, některé provozy prošly privatizací nebo krachem. Nyní je v provozu jen malá část původních výrobních prostor.