metro.cz

Počasí v Praze

15 °C / 25 °C

Neděle 23. června 2024. Svátek má Zdeňka

Na primátora útočí už druhá negativní kampaň. Opět za ní stojí majitelé billboardů

  10:48
Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) spustil kampaň Praha podle Hudečka namířenou proti primátorovi hlavního města Tomáši Hudečkovi (TOP 09). Reklamním firmám sdruženým ve svazu vadí Hudečkem prosazené stavební předpisy, které zakazují reklamu větší než šest metrů čtverečních. Informoval o tom Richard Fuxa, předseda představenstva BigBoardu, který je členem svazu. Boj mezi primátorem a svazem se táhne už několik týdnů.
Svaz provozovatelů venkovní reklamy spustil kampaň Praha podle Hudečka namířenou proti primátorovi hlavního města Tomáši Hudečkovi. | foto: ČTK

Firma před časem spustila kampaň Pražane, i ty přicházíš o peníze, v níž kritizuje smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux. Svaz rovněž přelepil předvolební plakáty TOP 09, strana se obrátila na soud. Nové plakáty odkazují na internetovou stránku www.prahapodlehudecka.cz. Na ní svaz kritizuje pražské stavební předpisy. Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit. Na stránkách svaz rovněž kritizuje magistrátní Institut plánování a rozvoje (IPR), který nahradil Útvar rozvoje města. Označuje jej za zbytečný superúřad.

Místo Hudečka bylo na billboardech bílo

Boj mezi sdružením reklamních firem a primátorem se již dostal k soudu, který rozhoduje o návrhu předběžného opatření podaném TOP 09. Společnosti sdružené v SPVR totiž předminulý týden přelepily volební billboardy primátora Hudečka bílým papírem. Podle nich postavila Hudečkova TOP 09 v Praze reklamní kostky větší než šest metrů čtverečních a navíc porušuje zákon. Podle Fuxy nemají například stavební povolení, posudek statika nebo povolení odboru dopravy. Hudeček výtky odmítl a strana se obrátila na soud.

V Praze se nedávno objevily desítky billboardů s nápisem Pražane, i ty přicházíš o peníze a odkazem na web www.okradenapraha.cz. Upozorňují na údajně nevýhodné smlouvy týkající se reklamy, které Praha v 90. letech uzavřela se společností JCDecaux. Za iniciativou stojí firma BigBoard, která uvedla, že nové stavební předpisy francouzskou firmu zvýhodňují a zajišťují jí exkluzivitu. JCDecaux to odmítla.

Autor: ČTK

Hlavní zprávy

Ovčí střeva, dvoumetrový černoch a zrádný robot. Vetřelec slaví 45 let

vydáno 22. června 2024  5:08

„Vetřelec je bezchybný organismus. Jeho dokonalosti se může vyrovnat jenom jeho zrůdnost,“ cedí mezi zuby android Ash. Tváří v tvář Ripleyové obdivuje...  celý článek

Stopy po okupačních kulkách, které vydržely na fasádě a také vlajkodržáky na Letné

vydáno 16. června 2024  11:30

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

České pivovary kráčejí k udržitelnosti a zároveň se snaží šetřit životní prostředí

vydáno 15. června 2024  8:32

Radegast chce zadržet v krajině více vody, než sám spotřebuje. Tento projekt přijde na miliony korun. Plzeňský Prazdroj zase vyvinul úspornější chladič...  celý článek

Superhrdinové opět zlobí! Butcher a Homelander pořád kopou nejvyšší seriálovou ligu

Strážce streamu
vydáno 21. června 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Krvavá, brutální, dekadentní, místy až úchylná a hlavně neskutečně zábavná seriálová odpověď na superhrdinské trháky se nedávno, vlastně jen před pár dny,...  celý článek