Nádraží si až dosud zachovávalo svoji podobu z poloviny minulého století. To se teď radikálně změní. „Vznikne moderní stanice odpovídající současným požadavkům, navíc bude součástí dopravního terminálu. Cestující se tak dostanou pohodlně nejen na tramvaje a metro, ale také na příměstské a dálkové autobusy,“ vyhlíží novou podobu stanice ministr dopravy Martin Kupka. Práce na přestavbě nádraží potrvají zhruba tři roky.
Modernizace nádraží má probíhat za plného provozu. „To znamená, že si vyžádá jen dílčí omezení pohybu cestujících ve stanici. Pro nástup do vlaků budou využívat vždy část nástupišť, vznikne i jedno provizorní,“ upřesňuje rozsah prací generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda a dodává: „V letošním roce stavba stávající jízdní řád neovlivní. V dalším období se bude vycházet z harmonogramu prací. Zásadní omezení ale nepředpokládáme.“
Momentálně na nádraží nenajdete hospodu. Legendární nádražka, roky známá pod názvem Oáza, skončila loni. Hřebíčků do její rakve bylo několik. Když pominuly koronavirové restrikce, do provozu promluvilo zdražování energií. Nyní výčep zeje prázdnotou. Teplá kuchyně a čepované pivo se na smíchovské nádraží vrátí asi až po modernizaci. „V rámci rekonstrukce nahradí jižní křídlo nádražní budovy novostavba s nabídkou nových služeb. Půjde i o celou řadu restauračních zařízení, mezi nimiž si cestující jistě dobře vyberou,“ popisuje ředitel Správy železnic.
Modernizace nádraží ale není jediná novinka, která se místa týká. V lokalitě vznikne i autobusový terminál, který je investicí hlavního města. To zde vybuduje také parkovací dům. Terminál bude mít podle plánů města několik úrovní. Z Nádražní ulice povedou podchody k nástupištím. Nádraží pro autobusy vznikne přímo nad vlakovou zastávkou a má nahradit terminál Na Knížecí. Zahájení stavby se předpokládá na konci letošního roku. Hotovo má být zhruba v roce 2030.
Vrátí se i lávka do Radlic
|