metro.cz

Počasí v Praze

14 °C / 24 °C

Čtvrtek 20. června 2024. Svátek má Květa

Nová stanice metra nemá eskalátor. Politici vymýšlejí, co s tím

  15:15
Stanice metra Nádraží Veleslavín se ještě neotevřela cestujícím a už se bude předělávat. Z vestibulu totiž nevedou na povrch jezdící schody. Navíc tato stanice má sloužit jako přestupní pro další jízdu na letiště autobusem. Všichni cizinci si tak rychle budou moci udělat úsudek o pražském Kocourkově.
Nádraží Veleslavín | foto: Metro.cz

Město chce dodatečně upravit výstup z nové stanice metra Nádraží Veleslavín, kde chybí eskalátor. Uvažuje se buď o pojízdných schodech, nebo o dopravníku na zavazadla pro cestující.

Financování metra z evropských fondů další investici do dokončeného projektu nebrání,“ uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.

Z Veleslavína mají od úterý místo z Dejvické odjíždět autobusy na letiště. Z vestibulu metra k autobusům ale vedou jen schody. Pražské letiště proto slíbilo zajistit portýry, kteří cestujícím s těžkými zavazadly pomohou.

Chtěli ušetřit, proto s eskalátory výběrové řízení nepočítalo

Stanice Veleslavín má eskalátor z nástupiště do vestibulu, z něj k zastávce autobusů ale vedou pouze schody a výtah, který však ústí ve větší vzdálenosti od zastávky. Důvodem, proč eskalátor v metru není, byla podle Dolínka snaha o co nejnižší cenu ve výběrovém řízení z roku 2009.

Magistrát chce hledat rychlý a co nejlevnější způsob, jak neexistující eskalátor nahradit. Financování dostavby metra z evropských peněz by investici bránit nemělo. „Podle prvních informací, které jsem dostal, by se jednalo o úpravy již dokončeného projektu, a k těm povolení nepotřebujeme,“ řekl Dolínek.

Soupravy metra začnou do nových stanic jezdit od pondělního odpoledne. Od úterý budou cestujícím mířícím na letiště autobusem pomáhat se zavazadly po schodech portýři placení pražským letištěm. Pracovat budou v třísměnném provozu denně od 5 do 22 hodin. Letiště za ně zaplatí desítky tisíc korun měsíčně.

Výstavba nového úseku metra A se čtyřmi stanicemi začala v roce 2009 a Praha za nový úsek prostřednictvím dopravního podniku zaplatí kolem 20 miliard korun. Na dostavbu může získat z EU více než sedm miliard korun, s čerpáním evropských peněz ale zatím ještě nezačala.

Autoři: ČTK, Josef Škvor Metro.cz

Hlavní zprávy

Železnice se rozrůstá příliš pomalu. Hrozí kolaps, varují mnozí odborníci

vydáno 20. června 2024  5:14

Organizátor dopravy si nechal vypracovat podrobnou analýzu kapacity tratí. Kritické přetížení hrozí v první řadě velmi využívaným vlakům z Prahy do...  celý článek

Český James Bond se jmenoval Ladislav Bittman. Kariéru začal před 60 lety

vydáno 20. června 2024  12:20

Komunisti vylovili nacistický archiv! Žabím mužům se povedl nález desetiletí! Americký magazín Life přinesl před 60 lety sérii senzačních odhalení z...  celý článek

Stopy po okupačních kulkách, které vydržely na fasádě a také vlajkodržáky na Letné

vydáno 16. června 2024  11:30

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

České pivovary kráčejí k udržitelnosti a zároveň se snaží šetřit životní prostředí

vydáno 15. června 2024  8:32

Radegast chce zadržet v krajině více vody, než sám spotřebuje. Tento projekt přijde na miliony korun. Plzeňský Prazdroj zase vyvinul úspornější chladič...  celý článek