„Blanka je jako čerstvě narozené dítě, bude se teprve učit chodit, což bude provázet klopýtání. Řidiči i Pražané musí mít trpělivost,“ uvedl náměstek. primátorky Petr Dolínek. Tunel se otevře po několikaletých odkladech v sobotu odpoledne.
Více než šestikilometrová stavba, která je součástí městského okruhu, je podle Dolínka sirotkem. Chybí totiž pokračování vnitřního okruhu, ale i navazující propojení se stále nedokončeným pražským okruhem, jehož výstavbu bude platit stát. „Blanka měla být dokončena v době, kdy stát dokončí svoji investici do pražského okruhu. Stát nás ale nechal na holičkách,“ uvedl Dolínek. Tunel bude proto řidičům sloužit jen ve zkušebním provozu.
Blankou se bude zatím jezdit pomaleji. Padesátkou
O pokračování vnitřního okruhu bude podle náměstka vedení města rozhodovat v nadcházejících týdnech. Jde zejména o nový tunel podél Vltavy ve směru ke křižovatce Balabenka a o možnost zahloubení Holešoviček.
„Řidiče bych chtěl požádat o opatrnost a zvýšenou pozornost,“ řekl náměstek. Podle něj se budou muset teprve naučit Blanku používat. Zprvu proto bude v celé délce snížená rychlost 50 kilometrů v hodině.
Blanka, která včetně napojení na Strahovský tunel vyjde na 43 miliard korun, měla původně řidičům sloužit už v roce 2011. Vedení města ale otevření několikrát odsunulo. Stavbu, jejíž základní kámen pokládal někdejší primátor Pavel Bém (ODS), od začátku provází řada problémů - od soudních pří, přes prodražování, až po propady půdy.