"Budou uplatněny přístupy k řešení veřejného prostoru s cílem zvýšit jeho atraktivitu a respektovat všechny formy pohybu, zejména odstranit bariéry bezmotorové dopravy," píše se v materiálu, který by měli v blízké době projednávat radní hlavního města.
Nové přechody u Národního muzea
Mezi chystanými úpravami jsou nové semafory, které přibudou na severojižní magistrále. Nově budou na křižovatkách s Jižní spojkou, ulicí Na Strži a Lounských, další dva potom budou na rohu Wenzigovy s Legerovou i Sokolskou ulicí na Vinohradech. Nový přechod se semaforem bude přes Legerovu na křižovatce s Rumunskou, který bude přímo proti chystanému výtahu ze stanice metra C I.P.Pavlova. Podle dokumentu bude nový semafor i na Liberecké v křížení s Davídkovou, a to ve směru do centra.
Zklidněn by měl být prostor u ústí ulice Jugoslávské na náměstí I.P.Pavlova. Tady kupříkladu vznikne nový přechod před tramvajovými zastávkami. Takzvaná muzejní oáza má být u Národního muzea na Václavském náměstí. Tady vzniknou přechody přes severojižní magistrálu směrem k Vinohradské, druhý pak přímo před muzeem od kašny směrem k soše svatého Václava. "Dále bude umožněno přímé a bezpečné obousměrné napojení pro jízdní kola mezi Václavským náměstím a Vinohradskou ulicí s minimálními náklady," píše se v materiálu. Podrobný seznam a harmonogram prací by měl být znám příští rok.
Na Blanku naváře rekonstrukce Karlova náměstí
Zúžena má být Žitná ulice v Praze 2, a to v jejím ústí na Karlovo náměstí. Tady ubude jeden jízdní pruh a dojde ke změně řazení automobilů. Tato úprava je rovněž součástí první fáze revitalizace náměstí, která se uskuteční v roce 2014. Město zároveň nechá prověřit další kroky, ke kterým by mohlo po zprovoznění tunelu Blanka dojít. Mezi nimi je zavedení dopravních opatření pro bezmotorovou dopravu na magistrále v úseku mezi Vyskočilovou a Hlávkovým mostem, kde odborníci posoudí, zda by tu mohl být pruh pro autobusy MHD a cyklopruh.
Další uvažovanou možností je zklidnění dopravy na Malé Straně a na Smetanově nábřeží. Na Malé Straně by mohl být zrušen průjezd tranzitní dopravy z Újezdu na Klárov - to znamená, že by byl zakázán průjezd Valdštějnskou, Tomášskou nebo Letenskou. Odborníci by rovněž měli posoudit, zda je možné pro tranzitní dopravu uzavřít Smetanovo nábřeží. Tunelový komplex Blanka se začal stavět v roce 2007. Komplex tunelů měří 5,5 kilometru, jeho součástí je nejdelší souvislý ražený tunel v Česku dlouhý až 2,23 kilometru. Předběžně by mělo vybudování celého komplexu tunelů stát 36 miliard korun.