Problém ale je, že nepanuje shoda v tom, která varianta mimoúrovňového křížení je lepší. Správa železnic chce přejezd nahradit nadjezdem. Proti tomu se odvolali místní zastupitelé. Projekt nadjezdu je podle nich nerealizovatelný kvůli tomu, že se proti němu odvolalo několik místních obyvatel. „Vedení městské části je přesvědčeno, že jediné možné a rychlé řešení z důvodu případných odvolání dotčených obyvatel je realizace podjezdu. Navíc je přijatelnější pro zachování krajinného a vesnického rázu naší městské části,“ píše se ve vyjádření, které deníku Metro poskytla starostka obce Lenka Felix.
„Všichni si musíme být vědomi toho, jak dlouho trvají soudní spory. Není to otázka jednoho nebo dvou let, ale může to trvat i třeba deset nebo více let. Na základě našeho jednání s dotčenými obyvateli víme, že k soudní obraně v případě nadjezdu přistoupí,“ stojí dále ve vyjádření.
Odvolání zastupitelů proti nadjezdu se nelíbí části obyvatel Velké Chuchle, kteří proti rozhodnutí radnice letos sepsali petici. Na podporu nadjezdu také vznikla aktivita Lepší Chuchle, která nedávno zaslala zastupitelům otevřený dopis, v němž je vyzývá, aby přehodnotili své stanovisko. Aktivita také vytvořila webové stránky, kde jsou zveřejněna stanoviska několika dotčených orgánů. Podle těchto dokumentů s podjezdem nesouhlasí například Technická správa komunikací (TSK). Variantu nadjezdu preferuje také policie. „Zastupitelstvo si je těchto argumentů vědomo,“ diví se Jan Buřil za aktivitu Lepší Chuchle.
K situaci ve Velkém Chuchli se vyjádřila i Správa železnic. Také ta se staví pozitivně k variantě nadjezdu. „Rozhodující bylo pro nás vyjádření policie, silničního správního úřadu a TSK. Říkají to jednoznačně – nadjezd. Pak přišlo i rozhodnutí z centrální komise ministerstva dopravy. Také doporučili pokračovat v nadjezdu,“ uvedla SŽ letos na jaře na svém facebookovém profilu, kde mimo jiné zveřejnila i ceny obou diskutovaných variant. Nadjezd by měl vyjít na 380 milionů, podjezd na 580 milionů.