metro.cz

Počasí v Praze

12 °C / 18 °C

Středa 4. října 2023. Svátek má František
Reklamní nosiče JCDecaux. | foto: David SedleckýMetro.cz

Praha uvažuje o architektonické soutěži na nový městský mobiliář

  15:41
Neveřejný zápis z jednání potvrzuje, že vedení města uvažuje o vypsání mezinárodní architektonické soutěže na nový městský mobiliář. Ten by mohl v budoucnu nahradit stovky zastávek MHD a reklamních zařízení, které v rámci smlouvy s Prahou vybudovala a spravuje francouzská reklamní společnost JCDecaux.

Jednání, ze kterého byl pořízen zápis, se minulý týden zúčastnili mimo jiných primátorka Adriana Krnáčová, radní Michal Hašek, zástupci památkářů, Institutu plánování a rozvoje a Vysoké školy uměleckoprůmyslové.

Hašek ani Krnáčová záměr vypsat soutěž nepotvrdili. „Zatím žádná mezinárodní soutěž vyhlášena nebyla, je také předčasné hovořit o časovém horizontu. Zatím žádné konkrétní kroky nebyly podniknuty,“ vzkázala primátorka prostřednictvím mluvčího Vladimíra Řepky.

Na otázku, jak město naloží se smlouvou s JCDecaux, o jejíž výpovědi se diskutuje už řadu měsíců, radní trvale odpovídají vyhýbavě. „Jednání pokračují, musíme si nejprve poslechnout, co firma nabízí,“ reagoval na dotaz Hašek. Ohledně dotazů týkajících se soutěže odkázal na primátorku.

Firma JCDecaux platí městu ročně deset milionů korun

„Současný smluvní vztah je pro město nevýhodný a bude se hledat výhodná cesta, jak smlouvu vypovědět, nebo se se společností jinak domluvit,“ píše se v zápisu z jednání. Magistrát má navrhnout způsoby řešení, včetně možného odkupu mobiliáře nebo jeho postupné výměny, a to ve vztahu k výnosům z reklamy.

Institut plánování a rozvoje dostal za úkol vypracovat zadání architektonické soutěže. Vysoká škola uměleckoprůmyslová má zjistit, jaká je ohledně městského mobiliáře situace v jiných evropských metropolích.

Firma JCDecaux údajnou nevýhodnost smlouvy opakovaně odmítla. Nedávno prostřednictvím médií vyzvala radní k jednání. Společnost provozuje 600 zastávek s reklamou a dalších 300 bez reklamy, 1500 metrů reklamního zábradlí a 20 veřejných toalet. Na starosti má i jejich údržbu a úklid. Ročně platí městu deset milionů korun.

O možné revizi smlouvy se mluvilo naposledy v souvislosti s pražskými stavebními předpisy, které rozvířily debatu o regulaci reklamy v Praze. Konkurenční firma BigBoard tvrdí, že smlouva s JCDecaux znevýhodňuje konkurenty v oblasti reklamy.

Komentáře

Hlavní zprávy

Protiatomový kryt jako záchranný člun i místo k zamyšlení. Vydejte se do Bezovky

vydáno 4. října 2023  12:29

Stojím pod žižkovskou Parukářkou a vidím před sebou vrata, ozdobená výtvorem pražských sprejerů a připomínající vstup do garáže. Místo toho by se však...  celý článek

Lahodná smetánka na kolejích. Nesmrtelný Orient Expres dnes slaví 140 let

vydáno 4. října 2023  11:59

Premiérové železniční spojení napříč Evropou, hotelový nadstandard zahrnující přepychovou lůžkovou úpravu a špičková kuchyně připravovaná kuchařskými...  celý článek

Taxi v Praze už nikdy nesmí být jako dřív, říkají manažeři značky SVEZ.SE

vydáno 4. října 2023  11:49

Kornel Altman a Jakub Paroulek. Dva dlouholetí kamarádi. Bývali úspěšní reprezentanti ve veslování, kteří šli do rizika a rozhodli se, že úplně od podlahy...  celý článek

Karlín očima Karlíňanů. Příběhy této čtvrti jsou různorodé, napínavé, zábavné i dojemné

vydáno 4. října 2023  4:55

Vesnický, sousedský, malý, hezky rovný, zelený, moderní, kancelářský i drahý. Takový je podle místních pražský Karlín. Ti se společně podíleli na knize,...  celý článek