metro.cz

Počasí v Praze

18 °C / 32 °C

Sobota 27. července 2024. Svátek má Věroslav

Primátor z plakátu se opět usmívá na Prahu. Firma BigMedia musela billboardy vrátit

  11:13
Firma BigMedia nalepila zpět předvolební plakáty s primátorem Tomášem Hudečkem, které 11. září přelepila bílým papírem. Vrátit plakáty jí nařídil soud v rámci předběžného opatření. Uvedl to Rudolf Bílý, prezident Svazu provozovatelů venkovní reklamy, za kterým stojí především firma BigBoard. Plakáty firma přelepila na protest proti novým stavebním předpisům omezujícím reklamu na maximálně šest metrů čtverečních. Rovněž TOP 09 obvinila, že nelegálně postavila v ulicích reklamní kostky. Hudeček obě výtky již dříve odmítl.
Tomáš Hudeček | foto: ČTK

"Společnost BigMedia vykonala nařízení soudu a kampaň pana Hudečka je zpět na billboardech," sdělil Bílý. Na rám reklamního nosiče firma nově přidala internetový odkaz na otevřený dopis předsedovi TOP 09 Karlu Schwarzenebergovi. "Je to odpověď na jeho předchozí nevybíravý útok na společnost BigBoard. Zároveň zde vysvětlujeme důvody, které vedly společnost BigMedia ke stažení kampaně pana Hudečka," uvedl Bílý. Schwarzenberg mimo jiné řekl, že některé firmy si myslí, že "jejich zájmy jsou nadřazeny nad předpisy a velkými penězi zasahují do politiky".

Boj mezi primátorem a svazem se táhne několik týdnů

Společnosti sdružené v SPVR 11. září přelepily volební billboardy Hudečka bílým papírem. Podle nich postavila Hudečkova TOP 09 v Praze reklamní kostky větší než zmíněných šest metrů čtverečních a navíc porušuje zákon. Podle šéfa firmy BigBoard Richarda Fuxy nemají například stavební povolení, posudek statika nebo povolení odboru dopravy. Hudeček výtky odmítl a strana se obrátila na soud. Boj mezi primátorem a svazem se táhne několik týdnů. Firma před časem spustila kampaň "Pražane, i ty přicházíš o peníze", v níž kritizuje smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux.

Nové plakáty odkazují na internetovou stránku www.prahapodlehudecka.cz. Na ní svaz kritizuje pražské stavební předpisy omezující reklamu nad šest metrů čtverečních. Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit. Hudeček s kritikou nesouhlasí, je prý založena na lživých údajích a je nedemokratickým zásahem do voleb.

Autor: ČTK

Hlavní zprávy

První várka závěrečné řady Cobra Kai je na Netflixu. Přídavek dorazí až v listopadu

Strážce streamu
vydáno 26. července 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Trochu kalkul, trochu podraz a skoro určitě chytrá marketingová strategie. Tak by se dal označit aktuální krok streamovací platformy Netflix, která si...  celý článek

Rád bych navázal na generaci Bobka a Křesťana a vrátil do Česka country muziku, říká Marpo

vydáno 26. července 2024  5:00

Otakar Petřina ml., alias Marpo, je na české hudební scéně známý už léta. Se svou kapelou Troublegang udává směr rapové scéně. Teď se ale pustil do nových...  celý článek

Peníze máme, s fyzičkou je to horší! Češi utrácejí za elektrokola klidně desetitisíce

vydáno 25. července 2024  5:22

Podle odhadů poradenské skupiny Moore Czech Republic se ekonomický optimismus Čechů mírně snižuje. Přesto jsou ochotní za leccos utrácet. Například za...  celý článek

Nejočekávanější komiksový snímek roku je tu. Na úspěchu Deadpoola vydělají fandové i producenti

vydáno 24. července 2024  15:56

Výbuchy, kulky i utržené končetiny létající vzduchem, proklatě černý humor. To vše nabídla v kinech dvojice snímků Deadpool (2016) a Deadpool 2 (2018)....  celý článek