„Například při cestě rychlíkem do Kralup platila dosud jízdenka PID pro území Prahy až do zastávky Praha-Sedlec. Navazující jízdenku Českých drah (ČD) bylo nutné mít zakoupenou až z této zastávky. Nově bude nutné zakoupit jízdenku již z poslední zastávky na území Prahy, kde rychlík pravidelně zastavuje, tedy převážně ze zastávky Praha-Podbaba,“ řekl deníku Metro mluvčí Ropidu Filip Drápal.
ChaosRopid vysvětluje změnu tím, že chce do své sítě postupně zapojit rychlíky, které dosud u Českých drah objednává a platí ministerstvo dopravy. Na jejich provoz bude Ropid přispívat. |
Situace platí i pro opačný směr, kdy je Praha-Podbaba první zastávkou pro rychlíky na území metropole. Do ní tedy cestující musí mít zakoupenou jízdenku ČD.
Úprava jízdného, na které se dohodly Ropid, České dráhy a ministerstvo dopravy v závěru roku, přinesla několikakorunové zdražení jen těm, kteří používají pro své cesty rychlíky. Naopak u osobních a spěšných vlaků žádné změny nebudou. „Těm, kteří využívají jízdenky PID pro celou cestu, se cena nemění vůbec. Naopak jsou oproti těm Českých drah levnější,“ dodává Drápal.
Odpůrci zdražování se v internetových diskusích dělí na dvě části. Zatímco jedni kritizují fakt, že Ropid spolu s Českými drahami zvýhodňují uživatele pomalejších spojů, druzí se diví tomu, že byla dosud kombinace jízdenky ČD a Lítačky s kuponem vůbec ve vlaku možná.
Zdražovalo se v řádu několika korun. Jedna cesta z Kladna do Prahy s využitím pražské jízdenky přišla až do včerejška na 35 korun, teď za ni cestující zaplatí o čtyři koruny víc. Větší cenové rozdíly nastávají na kratších vzdálenostech.