Obří letoun už pražské letiště v minulosti třikrát navštívil. Přílet takovéhoto stroje ale při současné infrastruktuře letiště představuje riziko možného zpoždění dalších letů, zdůvodnilo potřebu přestavby jednoho ze stanovišť Letiště Praha.
Na letišti vzniknou nové mosty
Úpravy stání počítají s vybudováním tří nových nástupních mostů, které mají výrazně urychlit nástup cestujících do letounu. Upravit se rovněž musí okolí stanoviště a další infrastruktura přímo v terminálu tak, aby bylo možné včas odbavit potřebné množství pasažérů. Část úprav potřebných pro pravidelné přijímání obřích letadel už pražské letiště uskutečnilo. Hotový už je například i nový pás pro vykládání zavazadel.
Čtyřmotorový A380 korejských aerolinií má kapacitu 407 sedadel ve třech třídách. Na první palubě je umístěno 12 sedadel první třídy a 301 míst v ekonomické třídě. Na druhé palubě je pak 94 sedaček byznys třídy. Letoun je dlouhý 73 metrů, rozpětí křídel má 80 metrů a pojme při jiném rozložení sedadel až 880 cestujících.
Některá letiště již podobné zařízení mají
Ambici rozšířit kapacity letiště o možnost odbavovat největší dopravní letadla oznámilo pražské letiště v roce 2011, kdy se na jeho ploše objevil A380 poprvé. Podobné zařízení, jaké má v současnosti vzniknout v Ruzyni, mají z velkých evropských letišť například Mnichov, Frankfurt nebo Paříž. Z letišť velikostí odpovídajících pražskému ruzyňskému letišti pak dále například letiště v Curychu nebo Manchesteru.