Ředitel letiště Jiří Kraus uvedl, že se jejich zástupci již v minulosti vydali do zahraničí a sledovali, jak problém řeší západní metropole. "Letiště si na základě těchto studijních cest dalo závazek do roku 2017 snížit uhlíkovou stopu ve výši devět procent," řekl Kraus. Podle plánu, který navrhla PAR, by množství CO2 mělo pomoci snížit napojení letiště na železnici a zkvalitnit veřejnou dopravu. Denně totiž jede mezi letištěm a Prahou 33.352 aut, která vyprodukují 80 tun oxidu dusíku. Pomoci by měly rovněž elektrobusy a ekologické taxíky, které by na letiště jezdily.
Další změnou by mělo být posunování letadel po letištní ploše pomocí elektromotorů WheelTug. V současné době totiž jenom posunování letadel vyprodukuje 100 tun CO2 denně. "Společně s emisemi z budov je množství emisí vznikající na letišti srovnatelné s emisemi teplárny na uhlí pro 10 tisíc obyvatel," řekl expert Prague Airport Region Jan Kašík. Letiště Václava Havla Praha odbaví ročně zhruba 11 milionů cestujících a přilétá a odlétá odtud více než padesátka leteckých společností. Vybudováno bylo v letech 1933 až 1937 na pláni zvané Dlouhá míle.